משה יעלון
משה יעלוןפלאש 90

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, מברך על החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון להכשיר 4000 דונמים כאדמות מדינה באזור גבעות שבגוש עציון, אך עם זאת גם הוא יודע שכל מהלך שכזה מעורר עליו את זעם השמאל שעוד עשוי לשים מקלות בגלגלים.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר פרל כי מדובר במיזם שהוחל בקידומו זה מכבר, אף לפני כהונתו כראש מועצה, אך התנופה העיקרית שקיבל הייתה בהחלטת הקבינט לאחר רצח שלושת הנערים. האזור המדובר כולל את השטח שמגבעות ועד לקו הירוק, אזור שבחלקו כבר הוכר כאדמות מדינה וכעת מורחב ומקבל היקף משמעותי הרבה יותר.

פרל מציין כי היעד הוא הקמתה של עיר גדולה באזור זה ומבחינתו המודל הוא ביתר. להקמתה של עיר כזו עדיין אין תכניות מלאות אם כי על חלק מהשטח כבר יש תכניות שכעת יהיה להרחיבן.

להערכתו במידה ויאושרו ההליכים המנהליים התכנון עצמו של העיר לא ייארך זמן רב והדבר יכול להימשך שנה או שנתיים. להערכתו העיכובים עלולים להיות דווקא בשלבי הכשרת הקרקע והפשרתה.

כשנשאל פרל אם הוא יכול להיות בטוח שהמהלך הנוכחי לא יתקל במקלות בגלגלים מכיוון השמאל הישראלי או גורמים בעולם כדוגמת האירופים והאמריקאים הוא אומר כי אינו בטוח בדבר והכול ייתכן. עם זאת הוא משוכנע שהעיר אכן תיבנה.

לשאלה כיצד הוא רואה את התנהלותו של שר הביטחון שאך לפני שבועות אחדים אפשר את הרס תקוע ה' וכעת הוא מאפשר את המהלך הגדול הרבה יותר, אומר פרל כי אינו יכול לשפוט את מהלכיו של שר הביטחון, אך לטעמו השר יעלון מתנהל בעקביות שבה הוא מקדם תהליכים פורמאליים של הכשרת קרקעות ובמקביל כל מה שנראה בעיניו כבלתי חוקי, גם אם בעיני המועצה הוא הכרחי כמענה לטרור, את אלה הוא מתעקש לפנות.

באשר לדרך בה נכון להתייחס להחלטה הנוכחית, אם לשמור על פרופיל נמוך מחשש לחיזוק המתנגדים או שנכון להגיב בצהלות קולניות, אומר פרל כי אין חשש שהשמאל יתעורר כיוון שהוא ערני באופן תדיר, "גם השמאל, גם הפלשתינים וגם האנרכיסטים. הם ערים ומחפשים אותנו". עם זאת ציין כי השר יעלון מעדיף לפעול שלא באור הזרקורים ולקדם מהלכים באופן שקט.