סדרת חינוך
סדרת חינוךצביקה מור

בני היקר!

יש רגעים בחיים שאסור לפספס ובשבילי זה אחד מהם. בעוד רגע תדלג כמה שלבים בהתבגרות שלך ותהפוך בין רגע לעצמאי שצריך לדאוג לעצמו. כיתה ח' כבר הרבה מאחוריך, והפנימייה הולכת להוציא ממך הרבה כוחות של אחריות ועצמאות שאומנם נחשפו בך במשך השנים אך עכשיו אין לך ברירה. אתה תהיה בחזית, ואני מאמין בך שתוכל לצלוח את המסלול הזה בהצלחה עם כל מה שקיבלת מאתנו ומה שהשגת בעמלך.

האתגרים שיעמדו מולך עוד רגע רבים וגדולים. הם יחכו לך בלימודים, בבית המדרש, בחדר האוכל ועם החברים בפנימייה. אתה הולך לעבור את גיל ההתבגרות בישיבה התיכונית כשסביבך מתבגרים רבים שלא בדיוק סגורים על עצמם וזה בסדר, כך דרכו של עולם. אתה הולך ללמוד שעות רבות יותר ותכנים שדורשים מאמץ רב. אתה הולך לישון מעט בלילה ולעבוד קשה ביום.

אתה הולך לבנות את העולם האמוני שלך כשברקע חברים שמושכים לכל מיני כיוונים, והכי קל למשוך למטה. הגעת לשלב בחייך שהעשייה היא פרי הבחירה שלך. חשוב מאד שתשאל את עצמך מידי פעם מה אתה רוצה לעצמך, איך אתה רוצה לראות את חייך. זו תהיה כל הזמן הבחירה שלך באיזה צד להיות ואני אכבד כל בחירה שלך. תמיד תחשוב טוב על צעדך ותשקול היטב את כל האפשרויות וההשלכות. אני מאחל לך שתהיה בין אלה שמושכים תמיד למעלה.

הישיבה התיכונית היא כלי שעומד לשימושך. היא כלי שמוציא מתוכו מה שזורעים בו, והתוצאות מגוונות מאד. ראיתי שיוצאים ממנה בחורים אידיאליסטים שטובת הכלל מול עיניהם, וראיתי גם לא מעט טיפוסים רדודים שלא נמצאים בחזית העשייה של עם ישראל.

אנחנו מצדנו, מתפללים עליך עוד לפני שנולדת שתגדל להיות תלמיד חכם מאיר בישראל. זו דרכנו ואנו רואים בה חובה שהיא גם זכות גדולה והלוואי שתבחר לממש את הזכות הזו, ולתת את שלך למאמץ המלחמתי על צביונו של עם ישראל שנמשך מאז היותנו לעם. רק אתה תחליט מה יהיה החלק שלך במסע הארוך של עם ישראל.

עם כל המאמץ הזה אתה תבנה את עצמך ותגבש אישיות שתצטרך לעמוד בצומת הבאה בסוף השמינית ולהחליט כיצד ייראו חייך בעתיד. הישיבה התיכונית היא שלב חשוב בגיבוש הזהות העצמית שלך אז אל תפספס את השנים היפות הללו.

כן אני יודע זה נשמע מפחיד אבל כבר "הזהרתי" אותך קודם שאתה הולך להתבגר בבת אחת בעוד כמה רגעים.

יש לך הזדמנות נפלאה לפתוח דף חדש בחיים ולהשאיר מאחור דברים שרצית להיפטר מהם. שום דבר מהעבר שלך לא יקבע את העתיד שלך, ולא הנסיבות קובעות מה יהיה אתך אלא היחס שלך אליהן. בכוחך להצליח בלימודים בישיבה התיכונית גם אם לא הצלחת כל כך בשנים הקודמות. הכל באמת תלוי בך, וגם אם אינך יודע כיצד להשיג את ההצלחה, תמיד תוכל לבחור לרדוף אחריה בלי וויתורים עצמיים.

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר שתפגוש בשנים האלה יהיה אתגר הקדושה. אין אדם בעולם שנמלט מההתמודדות הזו, והחדשות הטובות הן שגם כאן הגבורה נמצאת אצלך וממתינה שתממש אותה. בורא עולם נתן לך כוחות ומשימות וביכולתך לנצח. זו תהיה התמודדות יומיומית וגם אם נפלת אל תתייאש! המשך הלאה ונצח ככל יכולתך. כל יום יעמוד בפני עצמו, כל שעה תימדד בפני עצמה ואם הצלחת בה – יש לך 100% הצלחה.

אחת העצות הטובות שנתנו לנו חכמנו היא "שוב יום אחד לפני מיתתך" ואז נמצאו כל ימיך בתשובה. פשוט לחיות את ההווה עם הפנים לעתיד. פשוט לקבל על עצמך בכל יום ואפילו בכל שעה לחיות רק את היום הזה או רק את השעה הזו בקדושה. כשההחלטה והמאמצים מופנים כל פעם כלפי יחידת זמן קטנה קל יותר להשיג את הניצחון.

לסיום אני מאחל לך שההזדמנות הנפלאה הזו להתחלה חדשה בחיים תהיה בשבילך מקום של שאיפה ועשייה. אף פעם אל תפסיק לשאוף למעלה. שמעתי פעם ממישהו: "כוון לירח, גם אם פספסת אתה עדיין בין כוכבים".

אוהב מאד ומתפלל להצלחתך!

אבא