סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) פתח הבוקר (שני) את שנת הלימודים החדשה בבית הספר ׳ראשית׳ בתל אביב ונאם בפני מאות תלמידים על החיבור בין  היהדות לישראליות.

במהלך ביקורו התקבל סגן השר על ידי מנהל בית הספר ספי שרמן ואנשי הצוות החינוכי. בית הספר 'ראשית' מונה כ-400 תלמידים משכונות דרום העיר תל אביב, דתיים ומסורתיים.

במהלך הביקור סיפר מנהל ארגון 'זהות' איתי גרנק כי השנה יש עלייה מטאורית, כלשונו, ברישום לבתי הספר הממלכתיים דתיים בתל אביב. ״השנה נפתחו שתי כיתות א׳ בכל ששת בתי הספר הממלכתיים דתיים בתל אביב יפו. יש פריחה של החינוך הציוני דתי״.

לדבריו מדובר בקהל חדש שעד היום הלך לבתי הספר הממלכתיים ובעקבות הפעילות לחיזוק הזהות היהודית הוא הגיע לבתי ספר דתיים.

מנהל בית הספר סיפר במהלך פגישתו עם הרב בן דהן כי בבית הספר עוסקים בימים אלו בפיתוח תכנית חינוכית אשר תלווה את בני הנוער גם במסגרת הצבא עד גיל 23, בשל הרצון למנוע נשירה משירות קרבי ולסייע בעיצוב התלמידים עד לבשלותם המלאה. לדבריו 80 אחוז מבני הנוער מסיימים עם בגרות מלאה את בית הספר.

במהלך נאומו בפני התלמידים סיפר הרב בן דהן על הצלחתו האישית כדוגמא אפשרית להצלחה גם עבור התלמידים אשר מגיעים ברובם משכונות דרום תל אביב המצויות במצוקה.

חלק מהתלמידים אף התלוננו על הסבל שהם חווים כתוצאה מהגירת המסתננים האפריקאים לשכונות הדרום. סגן השר אמר כי ״אם תאמינו בעצמכם אתם תגיעו לאן שתרצו. כל אחד מכם יכול להיות רב, אלוף, שר או מנכ''ל חברה גדולה. גם בצד הלאומי אנחנו צריכים להאמין. אתם מתחילים היום שנת לימודים עם ערבות הדדית, אמונה ובטחון  שמדינת ישראל שלנו ורק בזכות אמונתו ננצח את אויבנו הקמים עלינו לכלותינו״.

במהלך ביקורו סייר סגן השר גם בכפר שלם ופגש את פעילי 'הבית היהודי' במקום המתנגדים לתכנית לפינויים. סגן השר נפגש עם מזכיר ועד כפר שלם אהרן מדואל, יו״ר הפורום החברתי של ׳הבית היהודי׳ אבשלום בן דוד ויו״ר סניף 'הבית היהודי' בתל אביב משה מדמון והבטיח לשוחח בנושא עם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, על מנת לוודא כיצד ניתן לסייע להם.