הרב דב זינגר

ראש ישיבת "מקור חיים", הרב דב זינגר, בראיון מיוחד לערוץ 7, חודשיים וחצי לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער הי"ד.

על רקע פתיחת שנת הלימודים בישיבה אומר הרב זינגר כי "לקרוא לזה 'תחילת השנה' זה משונה כיוון שלא סיימנו, אנחנו בתוך אירוע רצוף כמו כל עם ישראל. מאותו יום חמישי מר ונמהר שמשם הכול התגלגל היינו בקשר עם התלמידים ומשם להלוויה. במובן מסוים כל השנה זה 'אלול' ובוודאי התקופה האחרונה הייתה ימי אלול ואנחנו ממשיכים אותם לקראת ראש השנה ולא מתחילים".

הרב זינגר מדגיש כי הניצחון על החמאס הוא קול לימוד התורה שנשמע מבית המדרש ברקע הראיון. "אחת המצוות הקשות בתורה זה לבחור בחיים, ונערים וצעירים זה אפילו יותר פשוט להם... אנחנו נדבקים בהם וחוזרים לחיים, לחיים הפשוטים, עם הזיכרון ברקע אבל בסופו של דבר באופן חד משמעי אנחנו בוחרים בחיים".

צילום: פלאש 90

ראש ישיבת "מקור חיים" מודה כי לא העריך שפיגוע החטיפה יהפוך למלחמה. "הייתה תחושה שזה יותר מ'פיגוע רגיל' שקורה פה. לא ידענו שזה יתגלגל למלחמה. שמענו את המחבלים בקלטת אומרים "תורידו את הראש" ואני חושב שהתגובה של כל עם ישראל הייתה להרים את הראש".

הרב זינגר מסביר את השפעת החטיפה והרצח על חיי היומיום של הישיבה. "בימים האלו נחשפנו לכך שאנחנו לא ישיבה פרטית וזה אומר שיצאנו מהאנונימיות לתוך תחושת אחריות גדולה יותר". באשר להנצחת הנערים אומר ראש הישיבה כי בקרוב יקום קמפוס לזכרם אך הניצחון הגדול ביותר זה קול התורה שממשיך להישמע.

ביום חמישי בשבוע הבא יתקיימו מעגלי לימוד בסימן "ואני תפילה", הפתוחים לקהל הרחב. "הרעיון במעגלי לימוד שכמו שבמלחמה האויב לא מבדיל בין יהודי ליהודי ובין כיפה לכיפה, כך גם אנחנו עושים מעגלי לימוד לכלל עם ישראל על מנת להמשיך את האחדות הזו כל השנה".