לפיד: למה עכשיו?

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר (שני) להכרזה על כ-4,000 דונם באזור גוש עציון כאדמות מדינה ואמר כי ביצוע המהלך בתקופה זו גורם נזק לישראל.

"מדובר במחטף שלא הובא לקבינט ובעת הזו פשוט גורם נזק לישראל", אמר לפיד בוועידת כלכליסט. ''אנו אחרי מבצע צבאי, עומדת בפנינו חזית בינלאומית רגישה. מה היה דחוף דווקא כעת לייצר עוד משבר עם האמריקנים?".

לדבריו, אסור לייצר מריבות מיותרות עם ארצות הברית והקהילה הבינלאומית. "תמכתי ואתמוך בחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, אך צריך לשקול איך עושים דברים. ההחלטה של אתמול מעלה את השאלה בשביל מה זה היה טוב דווקא עכשיו".

אתמול, במהלך סיור של שר הכלכלה נפתלי בנט בגוש עציון, התייחס השר להגדרת האדמות בגוש עציון כשטחי מדינה. "לפני מאה עשרים שנה משחר הציונות אנחנו בונים, ומאז ומתמיד העולם לא אהב את הבנייה שלנו. לא לפני קום המדינה, לא בקום המדינה. אבל אנחנו ממשיכים כשחמאס רוצחים - אותנו אנחנו בונים".

כזכור, בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, הממשלה החליטה על שינוי מעמדם של 4,000 דונם בגוש עציון לטובת הישוב גבעות. בצה"ל אומרים כי אין טענות לבעלות פלסטינית על השטח המדובר, אולם מתנגדים להכרזה יוכלו להגיש את השגותיהם ולנמק אותן תוך 45 יום. 

קרנית פלוג מתריעה בפני הגדלת הגרעון

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, התריעה בועידה כי חריגה מיעד הגירעון של 3% תחשוף את המשק הישראלי לסיכון משמעותי ועלולה לפגוע בנו האזרחים.

לדבריה, "עלינו לגלות אחריות ולהתחשב בהשלכות של ההחלטות לאורך זמן. הגירעון המבני של ישראל, זה שאינו תלוי בזעזועים חד-פעמיים, הוא מהגבוהים כבר היום בעולם המערבי".