חיילים לוחמים נגמ"ש צה"ל צוק איתן
חיילים לוחמים נגמ"ש צה"ל צוק איתןפלאש 90

מפקדי צה"ל וחייליו, בחובה, בקבע ובמילואים ואזרחים עובדי צה"ל,

לאחר 50 ימי פעילות ולחימה, נצרנו את נשקנו, ואנו ממשיכים את משימת ההגנה בדרום וביתר החזיתות. לא הופתענו - התכוננו. כשנכפתה המערכה עלינו הגענו אליה כשירים, ערוכים ודרוכים. כוחות האוויר, היבשה והים הפגינו גמישות בהפעלת הכוח ופעלו בעוצמה אדירה, כשהם חמושים בטכנולוגיות מתקדמות ומדוייקות, מלווים במודיעין איכותי, מרושתים ומתקשרים זה עם זה בזמן אמת ומגובים במערך לוגיסטי תומך.

המערכה, שבה נלחם צה"ל על כלל זרועותיו ושהוביל פיקוד הדרום, הביאה לידי ביטוי שילוביות בין ארגונית ובין זרועית ושיתוף פעולה מבצעי חסר תקדים. החי"רניק, הטנקיסט, הטייס, הימאי, איש המודיעין, תומך הלחימה, פיקוד העורף, המשרתים במטה וכלל מפקדי צה"ל וחייליו, פעלו כיחידה אחת למען מטרה אחת.

פגשתי אתכם בטייסות, בשייטות, בבסיסים ברחבי הארץ ובאזורי הקרבות וראיתי בעיניכם את ניצוץ הנחישות ואת המוכנות להסתער קדימה, ערכי השליחות והדבקות במשימה בליבכם - ובראש הכוח, המפקדים. לחמתם בקור רוח מול אש תופת, בבניינים ממולכדים ובמנהרות אינסופיות - ועמדתם בהצלחה במשימה אליה נשלחתם.

אתם, הלוחמים בשטח, סיפקתם לאויבינו, מקרוב ומרחוק, הוכחה ניצחת לעוצמתו של צה"ל וליכולתו לממש את ייעודו כמגינה של מדינת ישראל, ואני גאה להיות מפקדכם.

ארגוני הטרור בעזה ספגו מהלומה כואבת, רבים מאוד מפעיליהם וממפקדיהם נפגעו. הם איבדו אמצעי לחימה, תשתיות ויכולות אסטרטגיות, אותם צברו במשך שנים. צה"ל נטרל באופן פעיל את איום המנהרות, הגן על יישובינו מול ניסיונות התקפיים בחזית וסיכל אותם.

ירי האויב של יישובינו נתקל בכיפת ברזל שנפרסה מעל ראשי אזרחי ישראל. מול אויב ציני ואכזר, שלא היסס להציב את אזרחיו כמגן אנושי, התעקשנו ושמרנו על ערך חיי האדם ועל ערכי המוסר והלחימה שלנו.

רעיי הלוחמים,

בשבועות האחרונים עם ישראל כולו נשא מבטו אלינו - בניה ובנותיה, לוחמיה ומגיניה של מדינת ישראל. יחד איתנו, עמדו אזרחי מדינת ישראל איתנים מול הסכנה ובייחוד תושבי עוטף עזה שבחוסנם חיזקו אותנו. אמונתם ביכולותינו, האחדות ששררה בציבור, לצד הגיבוי והתמיכה שהעניקו למפקדינו ולחיילינו, נתנו לנו את הכח להמשיך ולפעול - את הכח להמשיך ולהגן על הבית. עם ישראל כולו מודה לכם.

במערכה איבדנו מפקדים ולוחמים משכמם ומעלה - חברים ואחים שהתייצבו למשימה, לחמו לצידנו ונפלו בעודם חותרים למגע. הכאב והצער שלנו על מותם מוארים בעוז הרוח שבו פעלו, שימשיך להיות לנו למצפן. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות השכולות ומבטיחים לפעול להשבתם של כלל חללינו לגבולם. נישא תפילה להחלמתם המהירה של פצועינו - נלווה אותם ונתמוך בהם בהתמודדותם, מחויבים להם כפי שהם מחויבים לנו.

"צוק איתן" הגיע לסיומו, אך ייתכן כי לא תמו ימי הקרב, ובוודאי לא תם מאבקנו ארוך השנים - אנו ניוותר ערוכים לכל התפתחות. "צוק איתן" הוא חוליה נוספת בשרשרת, הוא אותה מלחמה שהחלה לפני 66 שנה בקרב על כינונה ועל עצמאותה של מדינת ישראל. אנו יודעים את תוצאותיה של הלחימה, אך העתיד ילמד על הישגיה. נפיק לקחים ממערכה זו, נתחקר וניישם את מה שלמנו ממנה.

כמי שליווה אתכם בסערת הקרב, אני יודע לומר: אל סיפורי הקרבות שעליהם גדלתם נוסף כעת פרק חדש - זה המספר על גבורתכם. מורשת הקרב שיצרתם מעוררת גאווה בליבם של לוחמים ותיקים, ותילמד על ידי דורות של לוחמים בעתיד. אתם דור ההמשך לנאבקים על קיומה של המדינה!

עם שוך שאון הקרבות נישאר דרוכים אל מול כל אויב ונגיב בעוצמה ובנחישות לכל איום. צבא ההגנה לישראל לעולם יעמוד איתן - לעולם ימשיך להיות הערובה לביטחון מדינת ישראל!