גוש קטיף
גוש קטיףפלאש 90
בבית כנסת ''החורבה'' בעיר העתיקה בירושלים תיערך אחר הצהריים (רביעי) עצרת זיכרון ליישובי חבל קטיף וצפון השומרון.

העצרת תועבר בשידור וידאו חי בערוץ 7.

היום, ח' באלול לפני 9 שנים, יצאו כוחות צה"ל מגוש קטיף ולמעשה השלימו את תכנית העקירה. בשעות הערב נכנסו פורעים ערבים אל בתי הכנסת, ביזו והשחיתו אותם.

בתנועת קוממיות עורכים מדי שנה את העצרת והשנה היא תעסוק בעניינים שעל סדר היום. כותרת יום העיון היא "ממלחמה לגירוש", הדוברים ינאמו על לקחי מבצע ''צוק איתן'', השלכות הגירוש ומצבה המדיני והביטחוני של ישראל.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ידרש לשאלה האם חזרה לגוש קטיף עומדת על הפרק מצד הנהגת הציבור, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ידון בעמדת הציבור הציוני-דתי ביחס לעמדות אחרות בעניין הגרוש, אל"מ במיל' ח"כ מוטי יוגב ידבר על הלקחים הביטחוניים מהמערכה האחרונה בעזה והאפשרויות המדיניות שנוצרו ביחס לנוכחות ישראלית ברצועה.

לקיום האירוע שותפים מרכז קטיף להנצחת גוש קטיף וצפון השומרון וכן ועד מתיישבי גוש קטיף

יו"ר תנועת קוממיות, מוסא כהן, אומר לקראת העצרת כי "הזיכרון שאנו עורכים לגרוש הוא זיכרון עם הפנים והתכניות לעתיד, להתקדם בתחומים שיקדמו את העם ובראשם האחיזה באיתנה בארץ והשיבה לגוש קטיף וצפון השומרון".

לדבריו, ''המערכה האחרונה בעזה קירבה את הציבור בצעדי ענק להבנה שהדיבורים על חיבור לארץ והתיישבות בה נכונים ברמה הערכית וברמה המעשית, כשמתכחשים לאמת נפגעים מכל הכיוונים".