ההכנות לקראת ראש השנה תשע"ה הולכות ונשלמות וב'איחוד ברסלב באומן' נערכים לקליטת עשרות האלפים הצפויים לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב במהלך החג.

אמש נפגש יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' הרב נתן בן נון עם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן וביקש את עזרתו מול הרשויות האוקראיניות באומן.

במהלך פגישתם סיפר בן נון על ההכנות האחרונות לקראת הכשרת מתחם ציונו של רבי נחמן וההיערכות מול השלטונות במדינה.

לדברי בן נון העומד בראש 'איחוד ברסלב באומן' - האחראי על ההיערכות לקראת ראש השנה - הם נאלצים לשלם לאוקראינים סכומי כסף גדולים מאוד על מנת שהשלטונות יאבטחו את המתחם ויעניקו שירותי ניקיון, שמירה, כיבוי אש, חשמל מים וגז לעשרות האלפים שאמורים לפקוד את המתחם שמסביב לקבר.

"הם רואים בנו אתר תיירות במקום אתר דתי ולכן אנחנו נאלצים לשלם פי שלושה מאשר אתרים דתיים אחרים באוקראינה", הסביר בן נון.

במהלך השיחה התעניין הרב בן דהן לגבי מספר הנוסעים השנה בעקבות המשבר באוקראינה, והופתע לשמוע כי דווקא חלה עלייה השנה לעומת השנה שעברה בקרב הנוסעים הלא קבועים.

בעקבות הפגישה הודיע סגן השר לשירותי דת כי בכוונתו לפנות לרשויות האוקראיניות בבקשה להכיר בציונו של רבי נחמן כאתר דתי. "כמשרד לשירותי דת הנושא הזה קרוב אלי ואין סיבה שאתרים דתיים באוקראינה ייהנו מהנחות משמעותיות בדיוק כמו בישראל, ודווקא אומן לא. בכוונתי לפנות לשלטונות באוקראינה ואל הגורמים העוסקים בנושא ולהעניק לאומן סטטוס של אתר דתי לצורכי הנחה".

בסיום המפגש הזמין בן נון את הרב בן דהן לאומן והאחרון הבטיח כי הוא עוד יגיע להתפלל במקום. "לפחות תן לי את השם שלך לתפילה", אמר בן נון וכתב את שמו של סגן השר על כרטיס הביקור שקיבל ממנו רגע קודם.