נשיא איראן חסן רוחאני
נשיא איראן חסן רוחאנירויטרס

אתר האינטרנט הפרסי בשפה האנגלית Mehr News דיווח כי איראן ניצבת בפני 8 מיליון התקפות סייבר מידי יום.

בעת חנוכת השלב האחרון במרכז תפעול אבטחת רשתות, הגדיר מהדי כרימי, סגן מנהל חברת תשתיות תקשורת במדינה, את מטרות המרכז כ"בטחון רשתות מידע, ניתוח וטיפול באיומי אבטחה וכן יצירת סביבה בטוחה ומאובטחת נקיה מסוגים שונים של התקפות סייבר".

הוא הוסיף כי מידי יום מבוצעות 7-8 מיליון התקפות סייבר נגד תשתית התקשורת באיראן, כאשר חלק הארי הן התקפות אנונימיות על הסקטור הפיננסי, התעשייתי ועל רשתות רגישות. בהתייחסו למענה הניתן להתקפות אלה הוא ציין כי "מרכז תפעול אבטחת רשתות מידע עושה שימוש באמצעים לזיהוי וניטרול איומים אשר מקורם מבית או מחוץ" וכי "המרכז מנוטר באמצעות ליבה משולבת ומרכזית".

כמו כן יאסוף המרכז מידע על איומי אבטחה, ישמור נתונים, ינתח ויגיב להתקפות קיברנטיות כחלק מתחומי אחריותו. "המרכז אוסף מידע על אודות 'חומות אש' ואנטי-וירוס ברמת הרשת, מנרמל נתונים ומדווח על המתרחש בזמן אמת".

הכותב, ד"ר טל פבל, הינו ד"ר למזרח תיכוןמנכ"ל חברת Middleeasternet לחקר האינטרנט ואיומי הסייבר במזרח התיכון ובעולם האסלאמי, ראש התוכנית ללימודי פשיעה קיברנטית באוניברסיטת אריאל ומרצה בתוכנית לניהול מערכות מידע, המכללה האקדמית תל-אביב יפו.