תכנים בעייתיים בבתי הספר?
תכנים בעייתיים בבתי הספר?אילוסטרציה: פלאש 90

לקראת הגשת הצעת החוק החדשה שתהפוך את השפה העברית לשפה הרשמית של מדינת ישראל, אומרת לערוץ 7 , ד"ר נטלי אקון, מנהלת המרכז העולמי לקידום העברית שלא ייתכן שבמדינת ישראל, העברית תהיה עילגת וקלוקלת, "זה חשוב למען כולם, העברית צריכה להיות כלי להצלחה בכל התחומים, לצערי כיום גם בבתי הספר, היהודים והערבים וגם באולפנים לא מגיעים לרמה הנדרשת".

היא מקווה שהחוק החדש יחזיר את השפה העברית למרכז הבמה, "כיום אין הבנה לחשיבות השפה העברית אפילו בחלק ממשרדי הממשלה. כל האזרחים צריכים לשלוט בשפה הזאת,לצערי כיום חלק מבוגרי בתי הספר לא מצליחים להגיע לרמה של קריאה רהוטה וזה הפך לנורמה".

ד"ר אקון מותחת ביקורת על שר החינוך שי פירון שלדבריה מפלה לרעה את השפה העברית, "האם אנחנו לא יכולים להתגאות בשפה שלנו כמו בצרפת. מדוע תלמיד יכול לגשת רק לשתי יחידות בשפה העברית. מדוע שר החינוך מדגיש ברפורמה שלו את האנגלית והמתמטיקה והעברית נדחקת רק למקצועות האחרים, עברית חייבת להיות באותה הליגה של השפה האנגלית והמתמטיקה".

לדבריה שר החינוך הגיש ערר לשינוי שהציעה, לחוק החינוך הממלכתי, "כיום בסעיף 11 בחוק החינוך הממלכתי יש סעיף שמדבר על טיפוח השפה הערבית, ולא כתוב בשום מקום טיפוח גם של השפה העברית והוראתה, ביקשנו לשנות את זה ולהוסיף את השפה העברית, אך שר החינוך הגיש ערר ותקע את זה".

לטענתה הגיע הזמן שגם מוסדות האקדמיה יטפחו את השפה העברית, "לא ייתכן שחוקר לא יוכל היום לפרסם כתב עת בתחום מדעי הטבע בעברית, או מאמר בעברית. אנגלית היא חשובה כי היא שפה בינלאומית אבל זה בנוסף לעברית ולא במקום".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי השר פירון אינו חבר בוועדת השרים לחקיקה ועל כן אין הוא מעורב בחוק או בהגשת ערר נגדו.