להאהיב את לימוד התורה על התלמידים

בתכנית לתואר שני של מכללת הרצוג מבקשים לשלב את לימוד התורה שבעל פה, עם תחומים נוספים בהם עוסקת התורה.

ישי קרוב , י"א באלול תשע"ד

לימוד תורה בעידן הרשת
לימוד תורה בעידן הרשת
פלאש 90

הדרישה בבתי הספר ללימוד המקצועות התורניים גדולה אך כמות המורים למקצועות התורה שבעל פה קטנה באופן יחסי.

במכללת הרצוג החליטו לתת מענה לחוסר המקצועי ופתחו תכנית מיוחדת ללימודי תואר שני במה שהם מגדירים 'היבטים בין תחומיים'.

במכללה מסבירים כי המשנה והגמרא משיקות פעמים רבות לנושאים הקשורים בהיסטוריה, ארכיאולוגיה, משפטים, ספרות כללית ועוד ובאמצעות התכנית החדשה מבקשים להבליט את הזיקה שבין התחומים הללו לבין התורה שבעל פה. "אנחנו רוצים להעשיר את הלומדים על די חשיפה לתחומים משיקים".

ה'רב תחומיות' יכולה לגוון את הלמידה, הסבירו במכללת הרצוג, ולחבר את התורה שבעל פה לתלמידים שמתחברים לא רק למשא ומתן של הגמרא, אלא גם לעניינים היסטוריים, או לעניינים משפטיים.

דוגמא לכך היא התקופה בה אנו נמצאים - ערב ראש השנה. במכללה ציינו כי בדרך כלל, בתקופה זו לומדים משניות מסכת ראש השנה. הקושי הוא שהמסכת עמוסה בעניינים של ראליה – המסלול שבו הדליקו את המשואות, סוגי הקרניים של בעלי החיים השונים.

בנוסף המסכת נוגעת בעניינים היסטוריים רבים - תפקידי בית דין, עד מתי נהגו בארץ ישראל יום אחד של ראש השנה?, משמעות הויכוח שבין רבן גמליאל שהכריח את ר' יהושע לבוא אליו במקלו ובתרמילו ביום הכיפורים שחל להיות בחשבונו.

בתכנית החדשה של המכללה רוצים לתת למורים את הכלים ליצור את השילוב המתאים בין התחומים.

להרשמה לתוכנית לחצו כאן