אורי לוי (מימין) ותלם חזן
אורי לוי (מימין) ותלם חזןצילום: הלל מאיר

סגן אלוף אורי לוי, מפקד גדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי) החדש, ממשיך להנהיג קו תורני.

המג"ד הודיע בימים האחרונים כי בכוונתו לחייב שילוב של כל סיום מסלול עם סיום מסכת. את המסכת עצמה ילמדו החיילים לצד להכשרתם הקרבית.

במקביל נרקחת תכנית ולפיה יהיה נציג קבוע ממפקדת הגדוד שיגיע בכל יום להעביר לחיילים שיעור במשך שעה בסמוך לתפילה. חייל שירצה להשתתף בשיעור - מפקדו יהיה מחויב לשחררו לשם כך. זאת בנוסף לרבני עמותת הנח"ל החרדי המעבירים שיעורים תורנים וכן מלבנים סוגיות הלכתיות שעולות במהלך השירות. בכך נענה לוי לדרישה של הגדוד מלוחמיו להחזיק בספרא ובסייפא, ולהדגיש את רוח התורה לצד רוח הלחימה. 

כחלק מהחלטתו של המג"ד, בטקס אזכרה לאמו שהתקיים בתחילת השבוע השתתפו החיילים החרדים לראשונה בטקס סיום מסכת רשמי של הגדוד. הטקס התקיים בבסיס הגדוד במבוא דותן בהשתתפות 150 לוחמים.

המג"ד מסר במהלך האזכרה שיעור תורה שבו סיים את מסכת ראש השנה ברוח הימים הנוראים. בטקס השתתף גם רבה של יצהר ודודו של לוי, הרב דודי דודקביץ', והרב דוד פוקס, מרבני עמותת הנח"ל החרדי. לאחר הטקס נערכה סעודה.  

בכך ממשיך סא"ל לוי את הקו של קודמו בתפקיד, סא"ל תלם חזן, שהיה למג"ד הראשון בתולדות צה"ל ששילב בטקס רשמי סיום מסכת לפני כחודש, במסגרת טקס החלפת מג"דים של השניים. כזכור, את הטקס, שאופיין גם הוא בתכנים תורניים, חתם לוי בפסוק "וזכרת את ה' אלוקיך כי הוא הנותן לך כוח לעשות חיל". 

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת הנח"ל החרדי ומי שמלווה את החיילים החרדים על בסיס יומיומי, סיפר כי "סיום המסכת היווה זריקת מרץ לחיילים. פעולות שכאלו מעלות את המוטיבציה בקרב החיילים, דבר שניכר בפעילות לתפיסת אמל"ח בעשרות איתורים באזור ג'נין שהתבצעה מיד לאחר ערב הלימוד".