אורי אריאל ונפתלי בנט/
אורי אריאל ונפתלי בנט/פלאש 90

שר הבינוי והשיכון ויו"ר תקומה, אורי אריאל, שלח היום (חמישי) מכתב פתוח ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, לחברי מרכז הבית היהודי ולחברי מרכז תקומה, בו מתריע השר אריאל על אופן הבאת הליך החוקה בבית היהודי.

בפנייתו לשר בנט שאל השר אריאל, "עם התכנסות מרכז הבית היהודי וההצבעה על חוקת המפלגה, אנו נדרשים לענות על שאלות רבות ובראשן: כיצד תשפיע החוקה על מארג האחדות של הציונות הדתית? מהו משקלה ולאן פניה?".

במכתבו הדגיש שר השיכון "אני בעד האחדות, אך גם אני, כמו רבים, רואה בהליך החוקה באופן שהובא, מהלך שיש בו כדי לכרסם באחדות ועלול להביא לפילוג".

השר אריאל ציין כי הוא בטוח שההליכה המשותפת של תקומה והבית היהודי, יש בה כדי להכריע על מידת "צמיחתה, עוצמתה והשפעתה של הציונות הדתית על הנהגת המדינה".

בסיום מכתבו מבהיר השר אריאל לבנט כי "בימים הקרובים נדרש לענות במעשים לאן פנינו".

מוקדם יותר היום התראיין שר הבינוי והשיכון לרשת ב' ונשאל מהי עמדתו על חוקת הבית היהודי החדשה. השר אריאל הבהיר כי מדובר במפלגה אחרה (המפד''ל) שאינה קשורה אליו והוסיף "אני אגיד דבר עקרוני, אנחנו יכולים לרוץ לבד, ואם יש צורך, נרוץ לבד, אולי עם כוחות פוליטיים אחרים. בכל מקרה, אם 'הבית היהודי' מתפלג, בגלל שהם לא נכונים לקיים שיחות, זה בוודאי מאד מאד יכביד על השר בנט ועל המפד''ל".

"זה לא דבר קל להופיע בפני הציבור כמפלגים עניין קיים. זו הערכתי. בצורה הכי רחבה. אני לא רוצה להיכנס לפרטים. אבל כל אחד יבחר את דרכו", כך אורי אריאל.

ח"כ יוני שטבון, ממובילי המאבק נגד חוקת הבית היהודי החדשה מסר בתגובה לדברי השר אריאל, "אני מברך את השר אריאל על דבריו ומחזק אותו. כוחה של הציונות הדתית באחדותה. נאמנות לערכינו היא שהביאה אותנו עד הלום והיא שתצעיד אותנו קדימה".