יעקב אשר

בדיון הפגרה המיוחד שהתקיים אתמול (חמישי) בכנסת, השיב שר האוצר יאיר לפיד להצעה לסדר שהגישה "יהדות התורה" על ידי ח"כ משה גפני כנגד חוק מע"מ אפס.

ח"כ יעקב אשר התייחס בנאומו לדברים שאמר קודם לכן לפיד על ח"כ משה גפני, לפיהם מחירי הדיור המאמירים הם לאחר כהונת גפני כיו"ר ועדת הכספים. "הידע הכלכלי שלך ושל גפני זהה, ובינתיים, הרב גפני קיבל שבחים מכולם על תפקודו המקצועי בוועדת הכספים ואתה עדיין לא".

בהמשך תקף ח"כ אשר את שר האוצר וטען כי השר מעכב בכוונה תחילה את תכנית מחיר מטרה שמקדם שר השיכון. "אם זה לא פוליטיקה ובאמת אכפת לך מהדיור, בוא תתחיל ממחיר מטרה, נוזיל את הקרקעות ואח"כ תדאג לביביי שלך, מע"מ אפס".

ח"כ אשר אמר כי ייתכן והוויכוח לגיטימי אם מע"מ אפס יועיל או לא, "למרות שכל הכלכלנים נגדו אבל בשביל פוליטיקה, שר האוצר גורם שחצי שנה מחירי הדירות עלו רק בגלל המקלות שתקע בגלגלי תכנית מחיר מטרה שיועילו בוודאות למחירי הדיור. אתה מעכב את שר השיכון ומנהל מקרקעי ישראל מלהגיש את התכנית על גבם של חלשים". 

במהלך דבריו של ח"כ אשר סובב לפיד את ראשו ושב לדבר עם חברת מפלגתו. אשר פנה אליו: "הקשבתי לך בקשב רב, תקשיב גם אתה דקה. אז מה אם אני חרדי? שנתיים אתה מוכר לציבור את המנטרה שלך לשים את האדם העובד במרכז. מה בדיוק עשית לשם כך?

"איך בדיוק אתה שם את האדם העובד במרכז? רק בשבוע שעבר הודיע האוצר ומשרד החינוך שהוא סוגר צהרונים. זה האדם העובד במרכז? כשכל אישה כבר לא יכולה לעבוד ובצהריים היא מוכרחת להיות עם הילדים בבית? מסתמן יותר שהחלטת לשים במרכז את הפוליטיקה ולא את האדם העובד", דברי אשר.