שגריר ארה"ב במטה "איחוד הצלה"
שגריר ארה"ב במטה "איחוד הצלה"צילום: משה אסולין

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו ביקר (יום ה') במטה ארגון "איחוד הצלה" וחנך "אופנולנס" - אופנוע אמבולנס שהוקדש לו על ידי הארגון.

שפירו הגיע לביקור על מנת להתרשם מפעילות מתנדבי "איחוד הצלה" להצלת חיים ברחבי הארץ. במהלך הביקור, סייר השגריר במוקד "איחוד הצלה", קיבל סקירה על פעילות המתנדבים ועל התנהלות הארגון בשעת חירום.

לשגריר הוצגה טכנולוגיית ההזנקה המתקדמת של "איחוד הצלה", הוא פגש בחלק מאנשי הרפואה בארגון והתרשם מהציוד הרפואי המתקדם בו משתמשים אנשי הארגון על מנת להציל חיים.

בטקס הקדשת ה"אופנולנס" לשגריר שפירו שנערך בנוכחות נשיא "איחוד הצלה" אלי ביר ויו"ר "איחוד הצלה" זאב קשש, אמר ביר, "אדוני השגריר, היום הראנו לך את הרעיון ואת הטכנולוגיה מאחרי 'איחוד הצלה'. אנו מאמינים כי הארגון שלנו יכול להציל חיים בכל עיר בעולם, גם בארצות הברית.

"אנו נשמח שכמו שאדוני הוא שגריר טוב לארצות הברית בישראל תהיה שגריר טוב ל'איחוד הצלה' בארצות הברית". ביר הוסיף כי "העיר ג'רזי סיטי שבמחוז הדסון בניו ג'רזי, עובדת בשיתוף פעולה עם 'איחוד הצלה' על מנת להיות העיר הראשונה בארצות הברית שמאמצת את מודל ההצלה המהירה של הארגון, הכולל חובשים רכובים על 'אופנולנסים'".

לאחר שאופנוע החירום של "איחוד הצלה" הוקדש לו, אמר השגריר שפירו, "אני מתרגש מאוד שהקדשתם לי את ה'אופנולנס' ומודה לכם על כך בשם ארצות הברית והנשיא אובמה. התרשמתי מאוד ממה שלמדתי היום על 'איחוד הצלה'. כמי שמסתובב ברחבי הארץ אני מכיר את ה'אופנולנסים' ורואה אותם בכל מקום. הם מייצגים את המחויבות לתיקון עולם והצלת חיים ואלו הם ערכים משותפים בין ישראל וארצות הברית".

השגריר הוסיף כי צריך ארגון כמו "איחוד הצלה" בכל מקום בעולם, גם בארה"ב. "את הרעיון של 'איחוד הצלה' אפשר לקחת גם למקומות רבים בארצות הברית ולמקומות נוספים בעולם ואנחנו נשמח להמשיך ללמוד מכם ולהמשיך לעבוד יחד להציל חיים", אמר שפירו.