בני משפחתו של העיתונאי היהודי-אמריקני סטיבן סוטלוף שנרצח בסוריה על ידי מחבלי דאעש, יחלו היום (שישי) לשבת שבעה לאחר טקס זיכרון שייערך בבית הכנסת "בית עם" במיאמי. כך דווח ב"ידיעות אחרונות".

"סטיבן שלנו לא היה איש של מלחמות", אמרה האם שירלי. "הוא תמיד חיפש את הדברים האנושיים. הוא תמיד אמר לנו שהמטרה שלו היא להראות לעולם מה באמת קורה בחיי היומיום של האזרחים בסוריה בזמן המלחמה".

סטיבן נסע לראשונה לישראל במסגרת פרויקט "תגלית". דובר מטעם המשפחה יצא אתמול לכלי התקשורת מחוץ לביתה והעביר מסר בערבית למנהיג דאעש. "הרמדאן הוא חודש של רחמים, היכן החמלה שלך? אתה מדבר בשם האיסלם והקוראן הקדוש. אני מכיר את פסוקי הקוראן – אתה מפר אותם. אני מוכן להתעמת איתך. אני בא בדרך של שלום. אין לי חרב ביד ואני מצפה לתגובתך".

על סטיבן סיפר הדובר כי הוא לא היה "מכור למלחמות". "הוא רצה לתת קול לאלה שאין להם", אמר. "הוא חי בין שני עולמות: הוא אהב לשחק גולף ולאכול מזון מהיר – וגם העולם הערבי משך אותו. הוא היה אדם שניסה למצוא את הטוב המסתתר בעולם של חושך. הוא לא היה גיבור, הוא היה כמו כולנו. תמיד חיפש ומצא איך לעזור לאלה שהיו פחות בני מזל ממנו".

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשונה לרציחתו של העיתונאי הישראלי ואמר באירוע לציון 40 שנה לימ''מ כי "הוא נרצח כי היווה עבור המחבלים האלה סמל של המערב – תרבות שהם מבקשים להכחיד. האיסלם הקיצוני רואה בישראל ובארה"ב שותפות לערכים שהוא רוצה להעלים". נתניהו שלח תנחומים למשפחה.