דניאל טרגרמן הי"ד
דניאל טרגרמן הי"דפלאש 90

שבועיים עברו מאז נהרג הילד דניאל טרגרמן בן ה-4, מפגיעת פצמ"ר בביתו שבנחל עוז. 

חצי שעה אחרי שדניאל נהרג התקשר מזכ"ל האו"ם לראש הממשלה נתניהו והודיע לו שתיפתח חקירה נגד ישראל על ''פשעיה'' ברצועת עזה במבצע ''צוק איתן''.

אמו, גילה, סיפרה הבוקר (שישי) על ההחלטה לדרוש ממזכ''ל האו''ם באן קי מון לחקור את התנהלות החמאס. "לא יתכן שמתוך מבנים של האו"ם, בתי ספר ובתי חולים פועלות תשתיות טרור".

גילה ובעלה דורון עדיין לא קיבלו תשובה לפנייתם, ובינתיים נערכים להמשיך בחיים מחוץ לקיבוץ נחל עוז - אליו הם לא מסוגלים לחזור. "קשה לעכל האובדן הנוראי והכאב. אני לא יודעת איך ממשיכים, הוא לא ילד, הוא תינוק שמת לנו בידיים. יש לנו את יובל בת ה- 3 וחצי ואורי בן 4 וחצי חודשים, אנחנו מנסים לשאוב מהם כוחות".

על ההחלטה לעזוב את נחל עוז אמרה האם השכולה כי "אי אפשר לשוב אחרי הזוועות שראינו ואני גם לא מוכנה לגדל את הילדים שלי תחת האזעקות האלה".

בראיון לתוכנית הבוקר של ערוץ 2 הבהירה אמו של דניאל הי''ד כי על אף הביקורות שהשמיעו רבים מתושבי הדרום נגד הרמטכ"ל וראש הממשלה, הם מעדיפים להתמקד בכאב המשפחתי. "אין לנו כוחות לכעוס. מה זה יעזור אם אאשים אותם על זה שאנחנו חיים במדינה מטורפת? אני לא מתעסקת בזה".

"כל עוד ארגון טרור שולט בעזה לא תהיה תקווה. מלחימה ללחימה המצב הופך קשה יותר ואני מאמינה שלעם הפלסטיני מגיע לחיות בשלום וכבוד, לא תחת סבל. יש להם חבל ארץ יפהפה שהם יכולים לפתח, גם מבחינה תיירותית וגם להעלות את רמת החינוך. אבל כל עוד החמאס שולט שם לא נוכל לדבר ולא לעשות שלום והם לא יוכלו לנהל חיים נורמליים".