זירת האסון
זירת האסוןמד"א

פעוט כבן שנתיים אותר אחר הצהריים ברכב פרטי ברחוב לוחמי הגטאות בעיר יהוד. צוותי מד״א ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן פונה במצב קשה מאוד לבית החולים תל השומר.

בבית החולים נלחמו הרופאים על חייו אך נאלצו שעתיים אחר כך לקבוע את מותו.

מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה אמה של התינוקת יצאה עם בתה בת ה-6, אחותה ואמה לקניות והשאירה את התינוק ברכב. לאחר כ-40 דקות הבינה כי שכחה את בנה ברכב ומיהרה לשוב אליו.

ספיר טייטלבוים, חובש רפואת חירום במוקד מד"א מרחב ירקון, תידרך את האזרחים להתחיל בפעולות החייאה בסיסיות ובמקביל הזעיק למקום חובשים ופאראמדיקים של מד"א.

דימטרי מלכין פאראמדיק מד"א, סיפר "ראיתי אזרחים מבצעים פעולות החייאה על הילד ששכב על המדרכה כשהוא מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. הילד היה חם מאוד ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות וטיפול תרופתי, ובהמשך פיננו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים תל השומר כשמצבו אנוש".

במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור הרחב כי יש לבדוק בכל נסיעה את המושב האחורי ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב. ליתר ביטחון מומלץ אף להשאיר בסמוך לילד ארנק, תיק או טלפון נייד על מנת לוודא שהילד לא ישכח בעת הירידה מהרכב. בנוסף יש להקפיד ולהיזהר מאבזם חגורת הבטיחות וחפצי מתכת נוספים הרותחים ועלולים לגרום לכוויות קשות. על הציבור לגלות ערנות ולהזעיק את מד"א בכל מקרה שבו נראה ילד בכלי רכב, ללא השגחת מבוגר.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר "לצערי כוחות מד"א מוזנקים שוב ושוב לטפל במקרים טראגיים מעין אלה, אני קורא לציבור להקפיד שבעתיים על כללי הבטיחות ולא להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר אף לא לדקה אחת. חום הרכב מטפס בעשרות מעלות בדקה, וילד המושאר ברכב סגור נמצא בסכנת חיים מיידית".

באירוע אחר נפצע באורח קשה נער כבן 15 לאחר שהתמוטט בבריכת שחייה במבוא בית"ר, ככל הנראה לאחר שנפל ממדרגה גבוהה. כוחות טיפול נמרץ שהוזעקו למקום, ביצעו בנער פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים כשהוא סובל מחבלת ראש.

במקביל לשני האירועים האחרונים דווח על פעוט כבן שלוש שטבע באגם מלאכותי בפארק ענבה שבעיר מודיעין. הוא פונה לבית החולים שיבא שבתל השומר כשמצבו מוגדר קשה.