עשרות לוחמי "כוח דלתא" של צבא ארצות הברית הגיעו בתחילת חודש יולי למתקן אחסון נפט בצפון-מזרח סוריה בניסיון לאתר את העיתונאים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף ובני ערובה נוספים שהוחזקו על ידי ארגון הטרור הרצחני "דאעש".

לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנלהלוחמים התאמנו במשך כמה שבועות בבסיסם בצפון קרוליינה באישורו של הנשיא ברק אובמה.

החילוץ היה אמור להימשך עשרים דקות בלבד. תחילה חיסלו לוחמי "כוח דלתא" כמה חמושים במקום. לאחר מכן החליטו לסרוק את המתחם כולו אך לא מצאו דבר. בדיווח נאמר כי ארצות הברית לא ידעה שהטרוריסטים העבירו את החטופים ממקומם לפחות 72 שעות קודם לכן, מה שהחזיר את הלוחמים בידיים ריקות.

"היו הרבה תרגולים. היינו מוכנים למשימה במשך זמן מה", צוטט גורם בכיר במשרד ההגנה. "ברגע שההחלטה התקבלה - יצאנו לדרך".

בדיווח נאמר כי לאחר שנרצח העיתונאי פולי, נחשף המבצע הכושל ואובמה אישר להשתמש במל"טים ובמטוסי ביון U2 בשמי סוריה כדי לפתח בנק מטרות לתקיפה תוך אפשרות לאתר את השבויים האחרים שבידי דאעש.

היום דווח כי בבית-כנסת במיאמי שבפלורידה השתתפו מאות בטקס לזכרו של העיתונאי האמריקני-ישראלי סטיבן סוֹטלוֹף, שנרצח בידי ארגון "המדינה האסלמית".

הוריו, ארתור ושירלי, ספדו לבנם ואמרו כי הרגעים המאושרים ביותר שלו היו על מגרש הפוטבול והראגבי. בטקס הוקראו קטעים ממכתבים שכתב סוטלוף בשבי והוברחו אל משפחתו. "חיו את חייכם במלוא עוצמתם והילחמו כדי להיות שמחים", כתב סוטלוף לקרוביו. הדגלים בפלורידה הורדו אתמול לחצי התורן לאות אבל על הירצחו של העיתונאי, יליד המדינה.