מעצר מאסר אזיקים כלא
מעצר מאסר אזיקים כלאThinkstock

משטרת מחוז ש"י חשפה כת משיחית קיצונית שראשיה חשודים בניצול בנות יהודיות, כאשר המטרה המוצהרת היא להציל את עם ישראל ולקרב את הגאולה.

לאחר חקירה סמויה שנערכה בחודשים האחרונים ע"י היחידה המרכזית מחוז ש"י נחשפה הכת ונעצרו ארבעה חשודים מרכזיים.

העצורים חשודים כי תחת מטרייה של דת וגאולה ניצלו בנות בשיטות שונות. החקירה החלה לפני כארבעה חודשים כאשר למשטרת ישראל הגיעה תלונה על כך שכת כלשהי ובה מספר אנשים מנצלים את הבנות שנכנסות אליה.

לאחר קבלת התלונה נפתחה חקירה סמויה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י שכללה פעילות מודיעינית, מבצעית, וחקירתית במהלך החקירה התגלו מספר דרכי פעולה.

בין השאר, נערכה ע"פ החשד שטיפת מוח לנשים שעיקרה: גאולת עם ישראל תבוא ע"י "ניצוצות" שעיקרן מעשים שונים שנועדו לטהר את הגויים, ונוצרה תלות בראשי הכת ע"י שימוש בסמים ואלכוהול וביצוע מעשים שונים תחת השפעת אלכוהול וסמים.

עוד חשודים מנהיגי הכת, כי לקחו כסף מגויים שניצלו את הבנות.

פעילות הכת התבצעה בכל רחבי הארץ, וע"פ החשד ראשי הכת "החזירו" בתשובה בנות במטרה לגייסם לאקט ה"דתי" שעיקרו גאולת ישראל לשיטתם.

החשודים המרכזים שנעצרו הם תושב קריית ארבע בן 60, תושב אשקלון בן 47, תושבת קריית ארבע בת 40, תושבת ירושלים בת 39.

ממועצת קרית ארבע חברון נמסר בתגובה לפרשיית הכת המשיחית, כי "המשפחה הנ"ל מוכרת לגורמי הרווחה ברשות המקומית, אך רמת שיתוף הפעולה בין הצדדים היא אפסית ואף נתקלת בסירוב מוחלט מצד המשפחה. לפני למעלה מחצי שנה הגיעו לגורמי הרווחה שמועות בדבר חשד לעבירות מסוימות, עם היוודע השמועות פנו גורמי הרווחה בבדיקת הנושא מול בני הזוג והם מצידם הכחישו הנ"ל באופן גורף".

מהמועצה נמסר עוד, כי "למרות זאת פנתה מחלקת הרווחה למשטרת ישראל והעבירה את הטיפול בנושא לפתחה, משטרת מחוז ש"י מצידה, ביצעה בדיקות וחקירות בנושא והבוקר נעצרו בני הזוג והטיפול בילדי בני הזוג נמצא תחת אחריות מחלקת הרווחה אשר עובדת בתיאום וליווי מלא של הנהלת מחוז ירושלים במשרד הרווחה".

ראש המועצה, מלאכי לוינגר, אומר כי "אנו שמחים על העבודה המסורה של מחלקת הרווחה ומשטרת ישראל בניסיון לשמר ולהמשיך את איכות החיים בעירנו, במידה והחשדות לנ״ל יתבררו כנכונים, אז אני קורא לרשויות החוק למצות את הדין כי אנו כחברה מתוקנת לא נסבול עבירות מסוג אלה או דומות להן".