בנצי גופשטיין
בנצי גופשטייןעצמי

ראשי ארגון להב"ה למניעת התבוללות, בנצי וענת גופשטיין, הם אלה שחשפו והעבירו למשטרה את החומרים הקשורים לכת שנחשפה וראשיה נעצרו היום (ראשון).

לפני כמה חודשים הגיעו לארגון להב"ה תלונות על תושב קרית ארבע שמנצל נשים ומעודד אותן ליצור קשרים עם ערבים. בני הזוג ביררו את הנושא, והגיעו למספר מתלוננות שעד אז סירבו לפנות למשטרה.

מבירור שנערך הסתבר כי המשטרה קיבלה מידע חלקי על האדם שעמד בראש הכת, אך לא היו בידה נתונים ספציפיים וגם לא תלונות קונקרטיות.

לאחר עבודה אינטנסיבית מול אותן מתלוננות כשאנשי ארגון להב"ה מספקים להן סיוע, הן השתכנעו והסכימו להגיש תלונות. היום נחשפה הפרשה כאשר המשטרה הודיעה על שורה של מעצרים ובראשם מעצרו של מנהיג הכת, אשר עודד את הבנות ליצור קשרים עם ערבים.

בנצי גופשטיין אומר היום, כי "אנחנו בארגון להב"ה לא נושאים פנים והגם שמדובר ביהודי המתחזה לדתי, לא הססנו לפעול למען קדושת עם ישראל. מדובר במקרה מזעזע ולא נחנו ולא שקטנו עד אשר מנהיג הכת נעצר, תופעה שכזאת חייבים להדיר. מדובר בנשים טובות, רובן הגדול חוזרות בתשובה, שנוצלו בתמימות על ידי מי שטען שהוא עושה את המעשים בשם החסידות. אין בין הדברים הללו לבין החסידות דבר וחצי דבר, ולכן פעלנו".