רחל פרנקל
רחל פרנקלדובר צה"ל

מפקדי ולוחמי חטיבת כפיר נפגשו הערב (ראשון) לאחר שנה של פעילות אינטנסיבית, במרכזה עומד מבצע "שובו אחים", אז הובילה החטיבה את המאמצים להשבת שלושת הנערים שנחטפו- נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד.

רחלי פרנקל, אמו של נפתלי, הגיעה לאירוע כדי להוקיר תודה ללוחמי החטיבה שלא נחו עד שהשלימו את משימתם.

"רצינו להגיד לכם תודה שהצלחתם", אמרה פרנקל הנרגשת. "אנחנו יודעים שבאחר הצהריים הנורא ההוא גם אתם הייתם שבורי לב יחד איתנו, רצינו שזה ייגמר כל כך אחרת. אבל היום כשאנחנו יודעים מה קרה, אין לנו מספיק מילים כדי להודות לכם שהשבתם את הבנים שלנו הביתה.

"רצינו להגיד שוב מה שאמרנו בחברון אבל ראינו את זה ממש בעיניים, איך מקבלי ההחלטות מסתכלים עליכם, על המוטיבציה שלכם, על המסירות, האיכות, מסתכלים עליכם ומחליטים. אז תמשיכו להיות נחשונים ועזים כלביא, חזקים כשמשון, שורשיים כחרוב, מרהיבים ויסודיים כדוכיפת ומוכיחים שוב שנצח יהודה וישראל לא יהיה שקר".

רחלי אמרה בשם שאר הורי הנערים שנרצחו כי "היינו רוצים לגשת ולחבק ולנשק כל אחד מכם, מטוראי עד מח"ט ואפילו אלוף, לומר תודה רבה לכם שאתם כל כך חשובים וכל כך אהובים, תשמרו על עצמכם".

מח''ט כפיר אל''מ אשר בן ללו פנה בדבריו ללוחמי החטיבה. "חשוב שתדעו שפעילות מבצעית זו הצילה חיים. מאות המעצרים, המארבים, הפטרולים, פתיחות הצירים, ההגנה על היישובים הם אלו שעמדו לרוב בין אלו שביקשו לפגוע באזרחים לבין אנשי הטרור והפח"ע.

"לוחמים ומפקדים, אנחנו כותבים את דפי ההיסטוריה של החטיבה. רק לפני 9 שנים הוקמנו כחטיבה והצלחנו יחד לבנות חטיבה לתפארת. בשנה האחרונה נמשך המאמץ בכל התחומים, הן במבנים הארגוניים, הן באימונים והן בקורסי הפיקוד. אך זכרו, הדבר החשוב ביותר שהאיץ את בנייתה של החטיבה כחטיבת חי"ר מתמרנת ומובילה ביבשה ומוכנה לכל זירה שתידרש הוא איכות הביצוע שלנו בכל תחום".

אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון אמר באירוע, "פעלתם ב'שובו אחים' כפי שאתם פועלים גם בשגרה- בהתאם לערכי המוסר, ובהתאם לרוח צה"ל וערכיו. חיילי החטיבה, הוכחתם מסוגלות ומקצועיות ללא דופי, ולכולכם- מגיעה תודתנו והערכתנו הגדולה".

צילום: דובר צה''ל