גדי אייזנקוט
גדי אייזנקוטצילום: פלאש 90

הדרג המדיני והצבאי נערכים לחודש פברואר הקרוב אז יכנס לקרייה בתל אביב רמטכ"ל חדש לצה"ל. כצפוי בורסת השמות מוצפת בימים אלה במועמדים רבים בהם: יואב גלנט, יאיר נווה, גדי אייזנקוט, יאיר גולן ועוד.

שר הביטחון יזמן את המועמדים לתפקיד מיד לאחר החגים, הכתב יוסי יהושוע מעריך הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות" כי יעלון רואה את גלנט, המזכיר הצבאי של אריאל שרון ז"ל וחבר ב"פורום החווה", כמי שגזל ממנו את השנה הרביעית כרמטכ"ל לפני ההתנתקות - והעביר את השרביט לדן חלוץ.

לדבריו, יעלון מעדיף כרמטכ"ל את האלוף גדי אייזנקוט, הסגן הנוכחי של גנץ

"אייזנקוט אינו גבוה ויפה בלורית, גם אינו מעוטר בסיכות של יחידות מיוחדות, אך אם יונח קלפי מטאפורי בקרב המפקדים הלוחמים בצבא שיישאלו אחרי מי הם הולכים - הוא מנצח בקלות. אבל, וכאן האבל הגדול, ישנם גורמים שלא מתכוונים לאפשר למהלך הזה לעבור חלק. מבחינתם, גם אם המשטרה ניקתה את אייזנקוט בפרשת הרפז וגם אם היועץ המשפטי לממשלה הכשיר את מינויו כבר כסגן רמטכ"ל, הם יפעלו כדי שלא יוכל לעבור את ועדת טירקל.

ישנם גם עורכי דין העומלים על עתירות לבג"ץ במידה והמינוי יעבור את טירקל. העילה בה ישתמשו, לכאורה, היא העדויות של אייזנקוט במשטרה בחקירה הראשונה בפרשה סביב השאלה למי הראה את המסמך. גם העובדה כי חברו הקרוב של סגן הרמטכ"ל, אל"מ גבי סיבוני, הוא זה שהדליף את המסמך לתקשורת באמצעות יועץ התקשורת אבי גוט, תישלף נגדו".

יהושוע מעריך כי האופציה האחרונה תהיה להקפיץ מפיקוד הצפון את האלוף יאיר גולן, מבלי שכיהן כסגן רמטכ"ל. "האפשרות הזו אינה בריאה לצבא, אף שגולן יוכל להוביל את השינוי הדרוש לצה"ל בעת הזו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי, על פי הערכות לתמוך בגלנט, נזכיר כי בסיבוב הקודם הוא שיבח אותו ואמר, "גלנט הוכיח עצמו בקו הקדמי של צה"ל כלוחם אמיץ וכמפקד שקול ואחראי בקרב. הוא ממשיך מסורת של מצוינות שמותיר הרמטכ"ל גבי אשכנזי".