המוסלמים כועסים. אילוסטרציה
המוסלמים כועסים. אילוסטרציהפלאש 90

שנת מאסר בפועל נגזרה אתמול (יום א') בבית משפט השלום בבאר שבע על יהודיה שהתאסלמה.

מדובר בצעירה יהודיה, תושבת באר שבע, שהתאסלמה ונישאה לבן זוגה הערבי. הצעירה ניצלה לרעה את עבודתה כבודקת ביטחונית במחסום מיתר בין באר שבע לחברון, והכניסה לישראל ללא היתר את בן זוגה - שוהה בלתי חוקי ממחנה הפליטים דהיישה.

לפי כתב האישום, נוסף להברחת בעלה לישראל, סייעה הצעירה להבריח כמה פעמים שב"חים ממשפחת בעלה לתחומי ישראל, ללא אישור ואף העבירה לו אקדח ומחסנית ששימשו כנשקה האישי.

בגזר הדין ציינה השופטת טלי חיימוביץ' כי נוסף להרשעתה בעוון מסירת הנשק האישי לידי בעלה, הורשעה הצעירה גם ב-5 עבירות נוספות, ביניהן מרמה והפרת אמונים. בדבריה ציינה השופטת כי מדובר ב"מעשים שמסכנים את ביטחון המדינה ותושביה" ובשל כך היא גוזרת על הצעירה, כאמור, שנת מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי.

ב'יד לאחים' מזכירים כי מקרים רבים כאלו כבר אירעו בעבר, כשאחד הבולטים ביניהם הוא של מוחמד ענבאווי משועפט שעליו נגזרו למעלה משנתיים מאסר בבית משפט המחוזי בירושלים. ענבאווי נענש אז בשל גניבת רובה אם-16 מחייל, תוך ניצול קשר ידידות עם חיילת יהודיה. 

בארגון שבים ומדגישים את ההיבט הביטחוני שבסכנת ההתבוללות. ''קשרים שכאלו'', אומרים ב'יד לאחים', ''מהווים גם סכנה קיומית לביטחון המדינה, זו סכנה קיומית במובן הערכי ובמובן הפיזי גם יחד''.