יוחנן דנינו
יוחנן דנינוצילום: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס היום לארגון הרצחני "דעאש" במהלך כנס הבינלאומי ה-14 למדיניות נגד טרור.

"נכון שפיזית הם עדיין לא הגיעו לגבולות המדינה. אך הבעיה עם ארגון זה היא לא הנוכחות הפיזית של לוחמי דעא"ש, אלא שבעולם האינטרנטי, הצעירים נחשפים לרוח הקיצונית של הארגון, ומושפעים ממנה", אמר.

דנינו ציין כי לאחרונה, הפעיל שר הביטחון את סמכותו, והכריז על דעאש כהתאחדות בלתי מותרת. "מאחר שכך, קם בסיס חוקי לפתיחה בחקירה פלילית כנגד כל מי שחשוד בגילוי הזדהות עם הארגון. ולכן, הנחיתי בימים האחרונים לפעול בחומרה כנגד כל גילוי תמיכה, בכל דרך שהיא, בארגון הרצחני – דעאש. בכל מקום בו נראה הבעת הזדהות כדוגמת – הנפת כרזת ודגלים, פרסומים בפייסבוק ובאינטרנט, אנו נטפל. אנו מתייחסים לדעאש כארגון טרור", אמר.

בתוך כך, גם נציב זכויות האדם החדש של האו"ם קרא למדינות העולם להתגייס להגנה על נשים, ילדים ומיעוטים מפני איום ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בעיראק ובסוריה. הנציב, זייד ראאד אל-חוסיין, לשעבר השגריר הירדני לאו"ם, התריע כי כל מדינה שתונהג בידי דאעש "תהיה בית דמים מרושע ואכזרי".

היום התייחס גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאיום דאעש במהלך פגישה עם שר החוץ הנורבגי, בורגה ברנדה, המבקר בישראל. "בקרב הקהילה הבינלאומית ישנה מודעות הולכת וגדלה לאיום הנשקף מצד הטרור והקנאות האסלאמית. ארגונים כמו דאעש, חמאס, אל-נוסרה, אל-קעידה, אל-שבאב וחיזבאללה בתמיכת איראן מהווים סכנה ברורה וממשית לתרבות שלנו, לדרך החיים שלנו, לערכים שלנו", טען נתניהו.