רואבי
רואביפלאש 90

מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי נועד השבוע עם ראש הממשלה הפלסטיני כדי לקדם את העיר הפלסטינית החדשה רואבי בבנימין.

נזכיר כי העיר נמצאת בין כביש 60 לישוב נווה צוף וצפויה להתגורר בה אוכלוסייה בת כ-25,000 איש בכ-6,000 יחידות דיור. בעיר יכללו בתי ספר, גני ילדים, בתי מלון, מרכזי מסחר, מקומות בילוי, בתי קפה ופארקים.

לפי שעה, הפרוייקט בעיר מדשדש בשל החלטת ישראל להטיל מגבלות רבות על הבניה מסיבות שונות. בין השאר עד היום לא איפשרה ממשלת ישראל לפלסטינים להקים את מוביל המים לעיר שצפוי לעבור בתוך שטח C שבשליטת ישראל.

אנשי המנהל האזרחי ומתאם הפעולות הממשלה בשטחים מקיימים פגישות עם קבלני העיר כדי לפתור את הבעיות שיובילו בסופו של דבר להשלמת העיר ולאיכלוסה.

בין השאר צפוי המנהל האזרחי לאשר את הקמתו של מוביל מים זאת למרות כל הבקשות של ישראל מהרשות הפלסטינית לאפשר במקביל הקמת מוביל דומה בתוך שטח A לטובת בתי התושבים היהודים באזור. נציין כי את חיבור העיר למים אמורה לאשר "ועדת המים המשותפת לישראל ולפלסטינים" שהוקמה מכוחם של הסכמי אוסלו.

לערוץ 7 נודע כי השר סילבן שלום הנחה היום את נציג משרדו בועדת המים הישראלית פלשתינית לדרוש את קידום סוגיות המים להתיישבות היהודית ביו"ש כתנאי לדיון על הדרישות של הרשות הפלשתינית בנושא המים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר בתגובה כי "בעקבות החלפת יושב ראש ראשות המים הפלסטינית עתידה להתקיים פגישה עם מחליפו על מנת לבצע היכרות ולדון בנושאים שעל הפרק".