דוגמא לכיפות שנשלחו
דוגמא לכיפות שנשלחוסיון לוי

בשבוע האחרון מנסה סיון לוי, מדריכה של שכבת "לביא" בכפר הנוער "מרחבים נוה עמיאל" לגייס אנשים שיסרגו בהתנדבות 25 כיפות עם השם "לביא" לתלמידי השכבה.

הכיפות יהיו שונות בצבען, באופן סריגתן ובחוטים שלהן אך השם 'לביא' יהיה זהה, מתוך רצון להביא לידי ביטוי את האחדות ששוררת בקרב תלמידי השכבה, יחד עם שמירה על הייחודיות של כל אחד מהם.

"שכבת 'לביא' מונה 22 חניכים מדהימים בגילאי 17 ו-18. הקבוצה מורכבת מנערים מכל קשת החברה ההישראלית, שלא תמיד מצאו את עצמם בתוך המערכת הקונבנציונלית. פה, בכפר הנוער משתדלים להעצים את הנקודות החזקות של כל אחד מהם, יש כאן חניכים עם כישרונות נפלאים, עם עוצמות של מנהיגות.

"רוב הקבוצה עתידה לגשת לבגרות מלאה, בעיקר בזכות רוח העזרה וההדדיות שיש בקבוצה", מספרת לוי וממשיכה, "רק התחלנו את השנה וכבר הם ביקשו להיות אחראים על אמירת הסליחות בכפר, מיום ליום כמות החניכים המצטרפים לסליחות שהם ארגנו גדלה, וחלק מחניכי הקבוצה אף יכנסו להיות לעזר כמדריכים צעירים הנלווים לצוות".

לוי מספרת על הרעיון לייחד את הקבוצה עם כיפות זהות, אך שונות, "הרעיון הוא ליצור ייחוד קבוצתי ובתוכו ייחוד אישי לכל אחד מהנערים, לא ביקשנו עיצוב אחיד על מנת שכל נער יבחר את הכיפה אליה התחבר. בנוסף, בעצם המעשה הזה אנחנו מחזקים אצל החניכים את עניין המחויבות, לעיתים קורה ש'שוכחים' או 'מתחמקים' מעניין הכיפה, אך כאשר נער מקבל כיפה שהתאמצו עליה למענו ושם אותה על הראש הוא מזכה לא רק את עצמו במצווה, אלא גם את האישה או הנערה שיצרה את אותה כיפה".

לוי מוסיפה לספר, "אנחנו מבקשים מכל אחד רק כיפה אחת על מנת ל'זכות' כמה שיותר אנשים במצווה. נערי השכבה מעורים במאמץ, אמא ואחות של אחד הנערים סורגות כיפה וכן חיילת לשעבר של חניך נוסף. הגיעו אלינו כבר חמש כיפות ויש עוד עשר בעשייה. אם נצליח להגיע ל-25 כיפות נוכל לתת גם לצוות הישיר ואם בעזרת ה' נצליח להגיע ליותר, אולי יקבלו את הכיפות גם המנהלים".

למשלוח כיפות:

תאריך היעד- ראש השנה

כתובת- 36586 שדה יעקב כפר הנוער הדתי "מרחבים נוה עמיאל" לידי סיון לוי.