עובדים זרים בדרום תל אביב
עובדים זרים בדרום תל אביביוני קמפינסקי

לומדים באוניברסיטת תל אביב או בר אילן? בשכונת שפירא בדרום תל אביב מחפשים סטודנטים שיתגוררו בשכונה ויקבלו מלגה שנתית ללימודים בשווי 10,000 שקלים.

בגרעין התורני "שקמים" לא מסתפקים רק בחיזוק שכונות דרום העיר והחליטו לגייס גם את הסטודנטים באוניברסיטאות בגוש דן לשמירה על השכונה באמצעות חלוקת מלגות.

מטרת חלוקת המלגות נועדה לגייס קהל צעיר ומשכיל לשכונת שפירא הסובלת ממצוקה ומאוכלסת במשפחות קשות יום, על מנת שיעבור להתגורר במקום.

לדברי מנכ"ל הגרעין התורני עמיחי שוהם, הגרעין התורני מספק מענה חלקי בסיוע לתושבים המקומיים, אולם לצורך חיזוק השכונה צריך תוספת של אנשים צעירים ללא משפחות. "המשפחות שהגיעו לגור במסגרת הגרעין התורני בשכונה ופועלות לחיזוקה, מחזיקות כבר במשפחות ועסוקות בעבודה ומשפחה ולכן נותנות מענה חלקי לצורכי השכונה".

לדבריו, מטרת הבאת הסטודנטים היא גם חיזוק חיי תחושת הביטחון בשכונה ומתן מענה גם בשעות הלילה לתושבים. "במסגרת מתן המלגה אנחנו נבקש מהסטודנטים להתנדב מספר שעות שבועיות בסיורים בשכונה, על מנת להעניק ביטחון אישי לתושבים".

מתניה ידיד מתנועת הבוגרים של "בני עקיבא" הסביר כי יוזמה זאת היא כחלק מחיזוק תושבי דרום תל אביב. "בשל העובדה שמדובר באוכלוסייה חלשה, אנחנו רוצים לחזק אותה ולשנות את האיזון של העוני והחיים קשים וליצור בקרב התושבים ומשפחותיהם עידוד ודחיפה ליציאה ממעגל המצוקה שמאפיין שכונות מסוג זה. אנחנו מאמינים שרק השילוב שלהם בסביבת אוכלוסייה חזקה יצליח לחלץ אותם החוצה".