חתימה. אילוסטרציה
חתימה. אילוסטרציהפלאש 90

צעירים פתחו ברשת עצומה בה הם מוחים כנגד החלטת שר החינוך, הרב שי פירון לקצר את חופשת החנוכה בשלושה ימים, בעיקר לנוכח הקיץ הקשה שעבר במדינת ישראל והגביל את הצעירים בפעילויות החופש הגדול.

בנוסף, מציינים בעצומה שבשאר מדינות העולם מקבלים התלמידים חופשת חורף ארוכה יותר ואילו להם מקצרים אותה.  

"אם מצופה מאיתנו התלמידים ללמוד ברצינות ולהשקיע את מרצנו בלימודים, הרי שמגיע לנו זמן מנוחה, הרמת יוזמות חברתיות וכן, גם טיולים, בילויים והנאות", כותבים הצעירים.

"ימי חופשת החורף, לאחר הקיצוץ שנעשה בהם השנה לא מספיקים אפילו להשלמת העבודות והמטלות שמקבלים תלמידי התיכון ממוריהם לזמן החופשה. אם לא די בכך, הרי שבחופשת הקיץ של שנה זו ממש, רבים מתלמידי ישראל בילו את החופשה בתוך הממ"דים ולא זכו לממש את תוכניותיהם לקיץ".

זהו אינו הצעד היחידי שעשו הצעירים על מנת להשיב את חופשת החנוכה למלואה, "מעבר לעצומה, כתבנו מכתב לשר החינוך וכדי שיהיה למכתב משמעות גדולה פנינו גם למועצת הנוער הארצית", מספרת יסכה אילן, אחת מיוזמות העצומה.

"אנחנו מבקשים להחזיר את חופשת החנוכה לאורכה המקורי, מעבר לכך שהחופש הוא חג בישראל, הוא גם משמש כחופשת חורף הנהוגה במדינות רבות בעולם. השנה, יותר מתמיד אנחנו מחכים לחופשת החנוכה, מבצע 'צוק איתן' שיבש לרבים מתלמידי ישראל תוכניות לחופש וגרם להם להרגיש לא כל כך חופשיים".

האם חשבתם על עוד דרכי פעולה בהן אתם הולכים לפעול?

"כרגע אנחנו מקווים שהמכתב והעצומה יספיקו, אם נקבל תשובה שאינה מספקת ממשרד החינוך נצטרך לחשוב כיצד נוכל להשפיע על החלטת השר, בדרכי שלום כמובן".

אילו תגובות את שומעת סביבך על העצומה?

"המון חברים שחותמים ומביעים הזדהות, זה מאוד כיף לשמוע".