אזיקים
אזיקיםThinkstock

במפלג ההונאה שבמחוז הצפוני, בפיקודו של רפ״ק עדוא קליין, התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה בחשד לעבירות מרמה בנסיבות מחמירות שנעשו ברחבי הארץ.

בפעילות מפלג ההונאה נעצרו שני אחים החשודים בחשד להונאה הנאמדת במאות אלפי שקלים. על פי החשד מדובר בחשודים מבאר-שבע שיצרו קשר עם אנשים ברחבי הארץ בעלי חוב לרשויות שחלקו צבר ריבית והצמדה.

החשודים הזדהו כעורכי דין או כבעלי קשרים עם משרדי עורכי דין והציעו לבעלי החוב לטפל בהסדרת חובם לגופים השונים כדוגמת: חברת החשמל, מרכז הקנסות, משרד התחבורה וכן תשלום שכר לימוד למכללות.

מהחקירה עולה שהחשודים הבטיחו לבעלי החוב כי יפחיתו באופן משמעותי מסכום החוב שלהם ובתנאי שבעל החוב יעביר לידי החשודים את התשלום במזומן.

בכדי להקנות לבעל החוב "תחושת ביטחון" החשודים שילמו את מלוא החוב או הקנס של בעל החוב באמצעות פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים תמימים ששוכפלו או שהושגו באופן בלתי חוקי ובמקביל ביקשו החשודים מבעל החוב לבדוק ולוודא כי אכן חובו כוסה.

כשבעל החוב בדק מול הרשות נוכח לדעת כי החוב "כוסה" והעביר לידי החשודים את הכסף במזומן. מנגד כשבעל כרטיס האשראי גילה כי בכרטיסו נעשו שימושים על ידי גורם זר פנה מיד לחברת האשראי וזו ביטלה את העסקה והחזירה לבעל הכרטיס את סכום הכסף שנגנב ממנו.

בעל החוב ששילם לחשודים במזומן ונתבשר על כך שחובו טרם הוסדר (בשל ביטול הוראת התשלום על ידי חברת כרטיס האשראי ממנו נגנב הכסף) גילה שחובו הוכפל (שילם לחשודים עבור הסדרת החוב וכן החוב עם הסכום המקורי עומד בעינו), ניסה לפנות לחשודים אך כל הטלפונים שלהם מנותקים והוא מצא עצמו מול "שוקת שבורה".

במשטרה מציינים כי לאחר מעצר האחים צפויים מעצרים נוספים בימים הקרובים. רפ"ק עדוא קליין מסכם ואומר: "מדובר בפרשיית הונאה בקנה מידה גדול. במפלגי ההונאה הופעלו חוקרים ממחלק ה"סייבר" שסייעו באופן מהותי בחשיפת העבירות ובאיסוף הראיות כנגד החשודים, צפויים מעצרים נוספים".