חתן דומה למלך
חתן דומה למלךעטיפת הסינגל

'חתן דומה למלך', אלי הרצליך

הפקה: ישראל לובין

לוח הזמנים הולך ומצטופף לקראת חגי תשרי, ולכן החלטתי לחסוך זמן, להאציל סמכויות ולתת לבתי בת השנה וחצי לחוות דעה על אלבומו של אלי הרצליך. וכך, בעוד אני שואל את עצמי אם מדובר בעוד דיסק מן השורה או בבשורה חדשה בענף התעשייה החסידית, הילדה הגיבה לשירים בהתלהבות והתחילה לקפוץ ולרקוד. השתכנעתי.

אכן, בשביל רבים מחובבי המוזיקה החסידית לא צריך יותר מזה: שיהיה קצבי, שמח, מקפיץ, כמובן לצד שירים רגועים ושקטים מהלב. הרצליך, שזהו אלבום הבכורה שלו, מיישר קו עם הזרם המרכזי במוזיקה החסידית של השנים האחרונות, והתוצר שלו אינו נופל באיכותו מאלבומיהם של הכוכבים המוכרים יותר. והאמת היא שזה לא כל כך מפתיע, לאור העובדה שהבחור הצליח לאגד סביבו סוללה רצינית של מלחינים ומעבדים מהשורה הראשונה, כמו יוסי גרין, משה לאופר, מונה רוזנבלום, ישי לפידות, איצי וולדנר, דודי קאליש ועוד רבים וטובים.

פרט להתרשמות החיובית הכללית מהאלבום, כמה נקודות ראויות לציון: הלהיט שמכהן כשיר הנושא, "חתן דומה למלך", הוא שיר חתונה שהמילים "קול ששון וקול שמחה" אינן מופיעות בו כלל, לשם שינוי; ל"בחכמה יבנה בית" נלווה קליפ מקורי באתר בנייה (אין לזה קשר לדיסק עצמו, אבל טוב לדעת שיש ראש יצירתי מאחוריו); עיטור מיוחד על קיבוץ גלויות מוענק לשיר "הצליחנו”, שמשלב את המילים מההבדלה הספרדית עם פזמון ביידיש, שעשוי לגרום גם למרוקאים הכבדים שביניכם לאחל במוצאי שבת "גיטע וואך".