הכוחות במהלך התירגול
הכוחות במהלך התירגולדו"צ

תרגיל ייחודי של גדוד "דוכיפת" מחטיבת כפיר התקיים אמש (שלישי) ביישוב אלון שבות שבגוש עציון.

במסגרת התרגיל הוקפצו באישון לילה כוחות הגדוד למרחב היישוב. התרגיל דימה תרחיש במסגרתו זיהו נתיב חדירה של המחבלים לכיוון ישיבה בתחומי היישוב והחלו בפעילות הסריקות האינטנסיבית בתחום היישוב ומסביב לו.

במהלך התרגיל התמודדו הכוחות עם הדמיה של השתלטות המחבלים על המרחב ונטרול האיום שנשקף לכלל תושבי הישוב. "הגנה על היישובים והאזרחים הישראלים בגזרה מהווה מרכיב עיקרי במשימת הגדוד", מספר מג"ד דוכיפת, סא"ל שרון אלטיט. "התרגיל, שנערך במקום סמוך לנקודת חטיפת הנערים גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז"ל, מהווה מסר ברור וחד שאנו מחזקים את ההגנה וממשיכים לעמוד על המשמר. אנו מתאמנים ללא הפסקה ומבצעים פעילות בט"ש אינטנסיבית בכדי שהאזרחים במדינת ישראל יהיו בטוחים ויוכלו להמשיך בשגרת חייהם".

לאחר כיתור האזור ומבצע החיפושים, כוחות הגדוד חתרו למגע עם המחבלים המדומים עד שהצליחו כביכול לחסלם. "חדירה ליישוב היא איום שאנו מתייחסים אליו במלוא החומרה, ולכן, ברגע שהוקפצנו לתרגיל ביצענו חיפושים, סריקות וחסימות צירים בצורה רחבה על מנת למנוע לכאורה הימלטות המחבלים ולסגור עליהם בעודם מתבצרים".

בצה"ל מציינים כי "בתקופה האחרונה מבצעים כוחות צה"ל בגוש עציון פעילויות סיכול ושיבוש טרור רבות, על מנת לבלום תופעות טרור עממי, ולאפשר את תחושת הביטחון לתושבי הגיזרה". בחטיבת כפיר מסכמים: "אנו משקיעים בסיכול הטרור והטרור העממי את מרב המאמצים, לאורך זמן ובעצימות גבוהה".