ימין, גוש קטיף, כתום
ימין, גוש קטיף, כתוםצילום: פלאש 90

מרים שליסל, אם לארבעה ילדים מקרית ארבע, נעצרה באחת ההפגנות נגד הגירוש מגוש קטיף, נחקרה ולמחרת שוחררה בבית המשפט.

מתברר כי לאחר מעצרה הוגש נגדה כתב אישום, אך איש לא טרח לעדכן אותה על כך.

רק כעת, כעבור תשע שנים דפקו לפתע על דלתה שוטרי משטרת ש"י שהגישו לה זימון לדיון בבית משפט על אותו תיק ישן.

בארגון חוננו, שבעבר קידם את חקיקת חוק חנינת מתנגדי ההתנתקות נערכו להגשת בקשה מכח החוק בדרישה למחוק את כתב האישום, אך מספר ימים לפני הדיון שוב דפקו שוטרים בבית המשפחה והודיעו כי בית המשפט הורה למחוק את כתב האישום בטרם הדיון.

מרים שליסל סיפרה בראיון לערוץ 7, "הייתי בתקופת המאבק נגד הגירוש בהפגנה שכללה חסימת כביש, הייתי אז בת 18 ונשואה, הייתי במעצר במשך לילה ושחררו אותי, מאז לא היו איתי בקשר".

על הדפיקה המפתיעה בדלת סיפרה, "שני שוטרים דפקו בדלת מסרו לי נייר והלכו, לא ידעתי מה רוצים ממני. הם לא רצו להגיד יותר מדי ואמרו לי להתקשר לבית המשפט ולברר".

"לפני שבועיים הביאו לי ביטול לזימון", ציינה מרים, "בין לבין ניסיתי לברר את העניין מול התובע ואמרו לי לחכות מספר ימים. שיערתי שמדובר באירוע מהגירוש אך אף אחד לא היה מוכן לומר במה מדובר ולא נתנו לי פרטים".

מרים טוענת כי ככל הנראה היה חוסר תיאום בין הגורמים השונים, "בבית משפט אמרו לי שהתיק סגור ואחרי מספר ימים הגיע הביטול. נראה שהם רצו לפתוח את התיק מחדש".

מרים מדגישה כי הזימון הגיע אליה במהלך מבצע צוק איתן, "התנהלות הזויה, הכל מתנהל לא כמו שאמור להתנהל, ראינו מה הולך בעזה לאחר הגירוש ועכשיו רבים איתי על ההפגנות נגד ההתנתקות, רואים שזו היתה טעות חמורה".

"תוך כדי צוק איתן מבזבזים אנרגיות על האנשים הלא נכונים ועל הדברים הלא נכונים", הוסיפה.

בארגון חוננו מביעים תמיהה על התנהלות המשטרה, "חבל שאיש במערכת המשטרה לא הפעיל שיקול דעת בסיסי, דבר שהיה חוסך עוגמת נפש מיותרת לאישה ולבני משפחתה". 

בארגון מציינים עוד כי לא מעט פניות עדיין מגיעות לארגון מאנשים שהפגינו בתקופת הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, ומבקשים למחוק את הרישומים שנפתחו נגדם.

ממשטרת ש"י נמסר בתגובה: "השוטרים עשו את משימתם של מסירת זימון השייך לטיפול במשטרת ירושלים".

מדוברות אח"מ (אגף חקירות ומודיעין) טרם נתקבלה תגובה, כשתגיע נפרסם אותה במלואה.