אבי וורצמן
אבי וורצמןחזקי עזרא

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) אומר לקראת ישיבת סיעת "תקומה" שתתקיים הבוקר (חמישי), כי לאחר אישור החוקה והקמת ועדת ההסתייגויות נוצר פתח ליצירת איחוד שלם ואמיתי בין הסיעות.

"ההזדמנות העומדת לפתחנו, לאחר איחוד השורות בעקבות הסכם הפשרה שהובלתי, היא ההזדמנות הגדולה לאיחוד המיוחל בין תקומה לבית היהודי", טען וורצמן.

לדבריו, "החוקה החדשה ושיטת הפריימריז בהובלת היו"ר מחד, ויצירת האפשרות להגשת תיקונים והסתייגויות בעזרת הוועדה שתוקם מאידך, הם הפתרון האולטימטיבי לחיבור בין כל הפלגים".

סגן השר וורצמן הדגיש, כי "נוכחנו אתמול לראות כי כוחנו נמצא באחדותנו. ניתן לתקן את כל הדרוש כדי לאפשר איחוד מוחלט בין המפלגות. אני קורא ליו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט וליו"ר תקומה השר אורי אריאל, לפתוח במגעים מיידים להשגת הסכם איחוד שיוביל את הבית היהודי להנהגת המדינה".

ראש המועצה האזורית חבל יבנה, משה ליבר, אשר אירח את וורצמן, אמר כי "אנו מודים לסגן שר החינוך ח"כ וורצמן על ביקורו במועצה. ערכנו עמו סיור במוסדות חינוך שונים, ובמהלך הסיור הצגנו בפניו את התכניות העכשוויות לצד הפרויקטים העתידיים שעליהם צוותי החינוך עמלים, בין היתר תכנית חינוך לנוער המסנכרנת בין כלל הישובים במועצה על ידי רכזי נוער חדשים".

עוד הוסיף ליבר, כי "באופן טבעי המועצה היא ביתם של חברי הבית היהודי, אנחנו שמחים לארח אתכם ומקווים להמשך שיתוף פעולה גם בתחום חינוך".

ועידת מפלגת הבית היהודי אישרה אמש (רביעי) בהצבעה גלויה ברוב גדול את חוקת המפלגה החדשה, למרות התנגדותם של שניים מחברי הכנסת ומספר בלתי מבוטל של פעילים מרכזיים.

האישור התאפשר לאחר פשרה שהושגה בין חלק מהמתנגדים ובין הנהגת המפלגה בראשות היו"ר נפתלי בנט, ועיקרה הקמת ועדה בראשות השר לשעבר הרב יצחק לוי שתמליץ על התאמות ושינויים בחוקה.

החוקה החדשה מקנה ליו"ר המפלגה את הסמכות להכריע בנוגע להצטרפות לקואליציה ולזהות השרים, שאותם יביא לאישור המרכז. כן יוכל היו"ר להכניס שני מועמדים מטעמו לכל עשירייה ברשימה לכנסת. בנוסף, יבוטל הסעיף שלפיו רק יהודים דתיים או שומרי מסורת יוכלו להיבחר לרשימת המפלגה ויובטח ייצוג לנשים במקומות הרביעי, השמיני, ה-12 וה-17 ברשימה.