יעלון
יעלוןצילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ביקר הבוקר (חמישי) בתערוכת הנשק "אדקס" באזרבייג'אן, שם סייר בין הביתנים של חברות התעשיות הביטחוניות הישראליות.

לאחר מכן חנך שר הביטחון יעלון את פתיחת הביתן הישראלי בטקס בו השתתף גם שר התעשיות הביטחוניות של אזרבייג'אן.

במהלך האירועים התבשר שר הביטחון על הולדתה של נכדתו החמישית.

בנאומו בטקס חנוכת הביתן הישראלי אמר שר הביטחון: "אנו גאים בקשרים הידידותיים עם אזרבייג'אן וביחסים ארוכי השנים.

"הביתן הזה, כמו ביתנים בתערוכות אחרות המתקיימות ברחבי העולם במהלך השנה, מגלם את העוצמה הישראלית ואת יכולותיה של מדינת ישראל. התעשיות הביטחוניות של ישראל, ביחד עם סיב"ט ומפא"ת, הן ההוכחה לכך שעבורנו השמיים הם הגבול. תחכום, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא ונחישות שזורות כחוט השני עם יכולותיהן של התעשיות הביטחוניות הישראליות. הן אלו אשר מעניקות לנו פער איכותי על פני אויבינו, והן גם מהוות מנוף כלכלי וחברתי ראשון במעלה, בזכותן היותן ספק תעסוקה וייצואן לרחבי העולם", אמר יעלון.

לדבריו, "במהלך מבצע 'צוק איתן' באו לידי ביטוי מרבי פירות ההשקעה בתעשיות הביטחוניות. בחימושים המדויקים, ביכולות המודיעין, בכלי הנשק ואמצעי הלחימה האחרים שעמדו לרשות הלוחמים וכמובן – כיפת ברזל – הוכיחו צה"ל והשב"כ כי פיתוחיהן של התעשיות הביטחוניות מצילים חיים ומסייעים לנו להכות בחמאס. דומני כי אזרחי ישראל יכולים להיות גאים במה שאתם עושים למען ביטחונה של ישראל".

"זו גם ההוכחה, למי שעדיין מפקפק בכך, עד כמה חשובה ההשקעה במחקר ובפיתוח, בהצטיידות ובהתעצמות. הלוואי וכל אזרחי ישראל יכולים היו להגיע לכאן, או לכל תערוכה אחרת, כדי להבין איזה כבוד וגאווה מביאות התעשיות הביטחוניות לישראל, לצד היותן גורם משמעותי המספק פרנסה לעשרות אלפי אזרחים שזו תעסוקתם", הוסיף יעלון.