סטיבן הרפר
סטיבן הרפררויטרס

ממשלת קנדה מנסה להתמודד עם בעיית הטרור הקיצוני השוטף את העולם בין היתר באמצעות חקיקה המעניקה סמכות לרשויות לבטל את האזרחות הקנדית של בעלי אזרחות כפולה אם הם שירתו עבור צבא זר או ארגון הנלחם נגד הצבא הקנדי וכן מאזרחים שהורשעו בבגידה.

את הקו הנוקשה במאבק בטרור מוביל רה"מ סטיבן הרפר העומד בראש המפלגה הקונסרבטיבית אשר סימן כבר לפני מספר שנים את מה שכינה "האיסלאמיזם" כאיום החמור ביותר העומד בפני קנדה. הרפר, הנחשב לידיד קרוב של ישראל, תומך במאבק הבינלאומי נגד הטרור ובין היתר התייצב בגלוי לימין ישראל במלחמתה נגד חמאס וחיזבאללה.

קנדה מתמודדת בשנים האחרונות עם התגברות הרדיקליזציה של החברה המוסלמית המקומית, אשר מאות צעירים מקרבה הצטרפו לארגוני טרור אסלאמיים קיצוניים במזרח התיכון, ובכללם המדינה האסלאמית. החקיקה נגד הטרור נועד להעניק כלים תקיפים יותר נגד מהגרים המנצלים לרעה את הדמוקרטיה בקנדה כדי לפעול נגדה.

מנהיג המפלגה הליברלית בקנדה, ג'סטין טרודו, הנחשב לבעל סיכויים של ממש לנצח בבחירות הכלליות הקרובות לראשות הממשלה, מחזר נמרצות אחר הקול המוסלמי בקנדה ומביע התנגדות לשלילת אזרחות למורשעים בעבירות בגידה או הצטרפות לצבא של מדינה או ארגון הנלחם בקנדה.

בתשובה לשאלה אם הוא סבור שצריך לבטל אזרחות של קנדים הנלחמים מחוץ לשטח המדינה בשורות של ארגוני טרור, אמר ג'סטין טרודו, כי בקנדה קיימים חוקים ברורים וענישה נגד מבצעי פעולות טרור, אך הרעיון לפיו ניתן לבטל אזרחות בגלל התנהגות, גם אם היא ראויה לגינוי, הינו נגד העקרונות הקנדיים בדבר הזהות הקנדית.