משלחת הכנסת לפולין
משלחת הכנסת לפוליןדוברות הכנסת

בפסק הדין קבעו השופטים כי פרסום הנאומים של היטלר אינו מהווה עבירה פלילית ואינו עובר על החוק האזור על עידוד הנאציזם.

גם העובדה כי תחת כל נאום פירסמו המוציאים לאור חוות דעת של פרשן שניתח את רעיונותיו של היטלר, לא שיכנעה את השופטים שאמרו כי לא ניתן לקבוע בהכרח כי הפרשנות של דבריו של היטלר מהווה הסכמה איתם. אם הורשעו, היו צפויים ראשי ההוצאה לאור לעונש של עד עשר שנות מאסר בגין עידוד הנאציזם.

"מחברי הספר כתבו במבוא כי הם אינם מבקשים להעריך את רעיונותיו של היטלר, אלא מותירים אותם עבור הקוראים בצורתם המקורית, כך שלא ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי הם תומכים ברעיונותיו של היטלר" אמר השופט בפסק הדין.

פאבל קמאס, אח מראשי ההוצאה לאור של Guidemedia סיפר לתקשורת הצ'כית כי בשנת 2012, בה יצא הספר לאור, הודפסו כעשרת אלפים עותקים ממנו, אולם הוא נמכר רק ברשת האינטרנט ולא בחנויות. הוא סירב למסור כמה עותקים מהספר נמכרו.

למרות המשפט שהתנהל נגדם, הוציאו ראשי Guidemedia בשבועות האחרונים לאור ספר שערורייתי נוסף, המכיל את הרעיונות הפוליטיים העיקריים שנכללו במצע המפלגה הנאצית הגרמנית. "היטלר נמכר היטב, הוא מותג אטרקטיבי יותר מקוקה קולה" אמרו המוציאים לאור לכלי התקשורת בצ'כיה.

התביעה הצ'כית טענה כי הספר מהלל את היטלר מקדם רעיונות סוציאליסטים לאומיים ומתרכז במיוחד בדברי ההסתה של היטלר כי גרמנים דוכאו בצ'כוסלובקיה של אותם הימים, ומפרט את דעותיו כנגד היהודים.

בשנת 2000 מוציא לאור בשם מיכאל זיטקו פירסם את ספרו של היטלר "מיין קאמפף" בצ'כיה. לאחר הסערה שהתעוררה, הוא נידון לעונש מאסר על תנאי, אולם זוכה לאחר שערער על ההרשעה.