קונצנזוס. אבו מאזן והנייה
קונצנזוס. אבו מאזן והנייהפלאש 90

איסמאעיל הניה, חבר הלשכה המדינית של חמאס, מביע התנגדות להידברות ישירה עם ישראל וחוזר ומדגיש כי הנשק שבידי הארגונים הפלסטיניים לא יפורק.

בפגישה עם אנשי תקשורת בעזה קרא הניה לרשות הפלסטינית לשקול מחדש את נושא המו"מ עם ישראל ואמר, כי חמאס מעוניינת לבנות קשרים אסטרטגיים עם מדינות מערביות וערביות, ובפרט עם מצרים.

בדומה למשעל גם הניה קרא ליו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), לחתום על אמנת רומא כדי להגיש תביעות נגד המנהיגים הישראלים, אותם כינה פושעי מלחמה, בבית הדין הבינלאומי בהאג.

הניה רואה חשיבות רבה בהסתייעות חמאס, שהינו ארגון טרור, בארגוני זכויות אדם. בנאום ב-19 באוקטובר 2013 התייחס הניה לאסטרטגיה של חמאס נגד ישראל ובין היתר דיבר על החשיבות של ארגוני זכויות האדם והכוחות הליברליים.

"אנו שמים מבטחנו בתמיכה של הליברלים בעולם אשר מתנגדים לכיבוש ולעוול אשר גורמים הציונים לעמנו ... ברכות לכל הוועדות, האישים, ארגוני החברה האזרחית וארגוני זכויות האדם, אשר פעלו למען שבירת המצור מעל עזה והמאבק נגד הגדר וההתנחלות", אמר הניה.

"כמו כן, אנו זוכרים אחדים מבין הליברלים של העולם אשר עמדו לימין ענייננו ונגד המלחמה הציונית נגד אדמתנו, והדבר משקף את המודעות של העמים לגבי צדקת ענייננו והיקף העוול והגזענות שנוקטת הישות הציונית נגד עמנו".