זרים עלייך תל אביב
זרים עלייך תל אביביוני קמפינסקי

לקראת הדיון בבג"ץ על עתירות ארגוני השמאל נגד חוק המסתננים, יוצאים תושבי דרום תל אביב לעצרת שתתקיים מחר (שני) ליד מוזיאון תל אביב, בקריאה לשופטי העליון שלא לבטל את חוק המסתננים.

מאי גולן, יו"ר עמותת העיר העברית, אומרת לערוץ 7 כי התושבים החליטו לשבור שתיקה, "אנחנו מתכוונים להביא בעצרת מצעד של עדויות של תושבים שסבלו מנחת זרועם של המסתננים, נביא תושבים מכל הארץ לאו דווקא מדרום תל אביב. בחרנו תשע עדויות קשות כדי שיעמדו לנגד עיניהם של תשעת שופטי בג"ץ שידונו בהרכב מורחב בעתירות נגד חוק המסתננים".

לדבריה לא ייתכן ששופטים יבטלו חוק שקבעה כנסת ישראל, "שר הפנים גדעון סער קבע בחוק המסתננים, שעומדות בפני המסתננים שתי ברירות, או לחזור לארצותיהם או להיות במתקני שהייה. עמותות השמאל עתרו לבג"ץ נגד החוק ואנחנו מקווים שהשופטים לא יבטלו את החוק. לא ייתכן ששופטים יבטלו חוק שהתקבל במדינת ישראל. אם חלילה זה יקרה נדרוש משר הפנים לחוקק חוקי חרום שאף אחד לא יוכל לעקוף אותם".

גולן טוענת כי ביטול חוק המסתננים יהיה גזר דין מוות על תושבי דרום תל אביב, "אסור לתת לשקר ולבלוף לנצח, אני רוצה לראות האם השופטים היו מוכנים שבניהם יגורו בשכונות הדרום, הם לא יסכימו לסכן אותם. השופטים צריכים לדעת שאנחנו לא אזרחים סוג ב', אנחנו מבקשים את החיים בחזרה, שנוכל לחיות בביטחון".