שר החינוך הרב שי פירון
שר החינוך הרב שי פירוןפלאש 90

שר החינוך, הרב שי פירון, השתתף הערב (ראשון) בכנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל – אביב, ואמר כי בתוך ארבע שנים יפתחו בבתי הספר עוד 100 מגמות ללימוד סייבר, החל מכיתה ה' ואילך.

מגמות הלימוד תפתחנה במסגרת תכנית הסייבר הלאומית, בשיתוף של משרד החינוך עם משרד ראש הממשלה וצה"ל.

יצויין, כי השנה (תשע"ה) צפויות להיפתח 20 כיתות ללימוד סייבר בבתי ספר יסודיים וכן עוד 40 כיתות לימוד בחטיבות העליונות (20 לכיתות ז' ו- 20 לכיתות י'). תלמידי המגמה יזכו לתוספת שעות של לימודי מדעי המחשב, מתמטיקה ופיסיקה לצד, מעבדת מדעים מתקדמת, ציוד מחשבים וערכות רובוטיקה.

לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות של העשור האחרון והשפעתן הרבה על הכלכלה, החברה והביטחון, מדינת ישראל הציבה את פיתוח הסייבר כיעד לאומי. בתוך כך, הוחלט, כי שילוב התחום יוטמע בתוך מערכת החינוך, החל מכיתות ה' ואילך, כאשר בכל שכבת גיל ילמדו כ- 2,500 תלמידים את הסייבר.

שר החינוך הדגיש, כי הוא משוכנע שבני הנוער יובילו את מדינת ישראל לראש מערך הסייבר הבינלאומי. עוד הוא הוסיף, כי לצד קידום המצויינות מצויד הנוער הישראלי בערכים ובמוסר אדם.

השר התייחס גם לקרב על תקציב הביטחון ואמר כי "כדי שמדינת ישראל תוכל בסופו של תהליך להתמודד עם האתגרים הביטחוניים המאוד קשים הניצבים לפניה, יש להקצות לה משאבים נוספים. אך אני מניח שאף אחד לא חושב שזה צריך לבוא על חשבון חינוך או רווחה, כי אלה הם כיפות הברזל ותשתיות החוסן של החברה הישראלית".