האלוף והתלמידים
האלוף והתלמידיםגילי צרפתי

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הגיע אתמול (א') לישיבת בני עקיבא מירון על מנת לחנוך את התכנית החדשה בישיבה "כנפי שחר".

התכנית הוקמה בשיתוף עם חיל האוויר ומטרתה להכשיר את הדור הבא של המתגייסים לשירות בחיל האוויר. "אנחנו כל הזמן מחפשים את הדרך לאתגרים העתידיים ברחבי המזרח התיכון" אמר האלוף אשל והוסיף: "אנו צמאים לאיכויות של תלמידי ישיבות בני עקיבא. חיל האוויר זאת קבוצה גדולה ומגובשת. מאחורי כל טייס יש המון אנשים שתפקידם לגרום לטיס לטוס בבטחה. קבוצת הלוחמים יחסית קטנה אך הם זקוקים למעטפת חיילים רחבה ואיכותית על מנת שוכלו לבצע את המשימות המוטלות עליהם כראוי".

בתכנית כנפי שחר ילמדו התלמידים הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת חשמל ומכונות. "לכאורה צריך להיות טבעי במאה ה-21 ללמוד את המקצועות הללו בבית הספר, אך בישראל העניין עדיין נדיר. אתם המפתח להצלחה" ברך האלוף אשל את השוחרים הצעירים.

האלוף אשל ציין כי בזיווג בין ישיבת בני עקיבא מירון ובין חיל האוויר יש עצמה רבה, רוחנית ואנושית "ומכאן, השמיים הם הגבול. "אני לא יודע אם תהיה שנה שקטה, אבל רעש מטוסים בטוח יהיה" סיכם מפקד חיל האוויר.

הרב בני נכטיילר, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, בירך את התלמידים: "במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא מחברים את העולם המעשי למציאות הישראלית לכל תחומי העשייה, תוך חיבור מתמיד לערכים היהודיים שלנו". עוד הוסיף הרב נכטיילר ואמר: "עברנו קיץ לא פשוט. אנו מוקירים את צה"ל על פעילותו נגד הטרור המתגבר. זו זכות גדולה לפתוח את התכנית "כנפי שחר", במיוחד אחרי קיץ שהוכיח לנו שוב את החשיבות של צה"ל חזק".

הרב יוסף טוויל, ראש הישיבה, חיבר בין מיקום הישיבה במירון ללוחמי צה"ל. "ר' שמעון סימל דבקות במשימה. אנו רואים זאת בהשתתפות במרד בר כוכבא. אמונה בדרך עד הסוף.כך תלמידנו, שוחרים בחיל האוויר, דבקים במשימה ומוכנים לכל קריאה".