יעלון בעוטף עזה. ארכיון
יעלון בעוטף עזה. ארכיוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון דוחה את האפשרות שאלוף במיל' יואב גלנט יהיה הרמטכ''ל הבא, עוד לפני שהחל בסבב הראיונות לתפקיד.

 בשיחה עם כתבים צבאיים בקריה בתל אביב אמר יעלון כי "ב-15 בפברואר יסיים גנץ את תפקידו. המחליף ייבחר מתוך שורות צה"ל, מבין לובשי המדים, בתהליך מסודר", הבהיר שר הביטחון.

"נהיה פתוחים לשמוע אם יהיו תלונות על מועמדים ונברר עם היועץ המשפטי לממשלה על מועמדים אפשריים כדי שלא תהיה פארסה כמו בפעם הקודמת. אביא את המועמד הטוב ביותר לאישור הממשלה בעצה עם ראש הממשלה".

נזכיר כי גלנט היה מועמד להחליף את גבי אשכנזי בתפקיד הרמטכ"ל ב-2011, אך המינוי בוטל בעקבות פרשה סביב ביתו שבעמיקם. בראיון לערוץ 2 במהלך מבצע צוק איתן הודה גלנט כי הוא אינו פוסל את האפשרות להחליף את גנץ אם ייקרא לדגל.

בשיחה עם הכתבים הצבאיים התייחס השר יעלון גם לביקורת שנמתחה עליו בזמן המערכה בעזה. "מלחמה זה לא עניין לגימיקים. צריך לפעול באופן נכון ויעיל. היו אנשים שחיפשו מבצעים כמו אנטבה, זה לא עובד ככה".

הוא הדגיש כי היו מבצעים שלא נחשפו לציבור. ''מבצע אחד של שייטת 13 נחשף כי היו בו פצועים, אבל היו עוד אחרים. היה גם מבצע שבשייטת 13 התכוננו אליו אבל הוא בוטל כי המטרה הושמדה בסוף מהאוויר. אני לא אסכן חיילים בשביל גימיק".

באשר לעימות על תקציב הביטחון מול משרד האוצר אמר יעלון כי "החשבת הכללית טענה שיש לקזז את ההוצאות של טיסות המטוסים ויתר הפעילות והאימונים שהיו מתקיימים בכל מקרה בחודשיים של המלחמה אם היא לא הייתה פורצת, אבל איך זה יכול להיות? הרי חודש לפני 'צוק איתן' עצרנו את טיסות האימונים וחלק מתרגילי היבשה כי נגמר לנו התקציב. זה בבחינת הרצחת וגם ירשת. הוויכוח הפך למטופש. אנחנו לא דורשים תוספות, אלא תקציב לחזור לכשירות".