פגיעת רקטה
פגיעת רקטהפלאש 90

רקטה נורתה הערב (שלישי) מרצועת עזה סמוך לשעה 18:25 לעבר חבל אשכולהרקטה התפוצצה בשטח פתוח בצד הישראלי, מול קיבוץ במועצה האזורית אשכול.

חיים ילין, ראש מועצת אשכול, אמר בתגובה "לא נקבל ירי ספורדי לעבר הישובים שלנו. המנהיגות של מדינת ישראל תימדד באופן בו היא בוחרת להגן על תושביה - האם תוביל להסדר מדיני שיביא שקט ארוך טווח לאזור או שתמשיך במעגל האלימות הבלתי פוסקת".

לדבריו, "יש לנו את הצבא החזק ביותר בעולם. לא צריך לפחד לנהל משא ומתן מתוך חוזק צבאי ולהביא את השקט המיוחל לעוטף עזה ולדרום. אנחנו מצפים ממשלת ישראל לפעול להבאת שקט לאזור, באותה נחישות בה לחמו".

מוקדם יותר הערב נמסר, כי ישראל הסכימה להצעת האו"ם להקמת מנגנון שיקום לרצועת עזה תחת פיקוח ובקרה של האו"ם.

בהודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים נאמר, כי "המנגנון יאפשר התקדמות בשיקום הרצועה מחד, ושמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל מאידך". עוד נמסר, כי המנגנון תואם בין שליח האו"ם למזה"ת, רוברט סרי, ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי ואושר על ידי הדרג המדיני.

בכך מאשרת ישראל הודעה שמסר מוקדם יותר היום שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, לפיה הושג הסכם בין ישראל והפלסטינים שיאפשר את התחלת פעולות הבנייה והשיקום של רצועת עזה. סרי ציין עוד, כי הפעולות יתבצעו תחת פיקוח האו"ם על החומרים שיוכנסו אל תוך הרצועה.