הרמטכ"ל בני גנץ
הרמטכ"ל בני גנץדובר צה"ל

אירוע לציון עשור המאה להקמת ארגון "ההגנה" התקיים אתמול (שלישי) בגני יהושע בתל אביב, במעמד הרמטכ"ל רא''ל בני גנץ, קצין החינוך הראשי תא"ל אבנר פז צוק ונציגי משטרת ישראל, עיריית תל-אביב והסוכנות היהודית.

בנאומו התייחס הרמטכ"ל לאתגרים האחרונים אליהם נדרש צה"ל. "עמדו בפנינו אתגרים גם במערכת 'צוק איתן', שבמהלכה מילואו מפקדי צה"ל וחייליו את משימתם באומץ ובנחישות כדי להשיב את השקט לאזרחי המדינה", הוא הדגיש.

"חיילנו הפגינו את אותם הערכים שהנחו אתכם, את אותה האחריות ששלובה בעשייה, את רעות הלוחמים, את המסירות המוחלטות ואת האמונה בצדקת דרכנו - אותה אמונה שאפיינה את פועלכם".

גנץ הדגיש כי צה''ל נערך לאיומים השונים מ-4 רוחות השמיים. "נישאר דרוכים להתפתחויות חדשות ונפעל. נגן מימה ונבטיח את משאבינו האסטרטגיים ואת נתיבי השייט. נידרך פני קדמה, נוכח גלי הרוע והטרור התת-אנושי המתפתח במרחב", הדגיש. "נמשיך, נתכונן ונהיה מוכנים לפעולה צפונה, מול אויב שאכן התעצם בשנים האחרונות, ובה בעת מודע לעוצמתו. נביט גם נגבה, ונהיה מוכנים לחדש כל פעילות עוצמתית נדרשת".

"צה"ל כולו יוסיף ללכת בדרך שהתוויתם, לפעול לאורם של הערכים שהנחלתם, וימשיך לעמוד, כפי שעמדה ה'הגנה', כמגן איתן למדינת ישראל. וכך, כשעשיית העבר שלכם מהווה לנו מקור מורשת ומצפן לעשייתנו בהווה ולמחויבותנו לעתיד, ותוך תקווה לשלום, ימשיך צה"ל לפעול מול כל אתגר".

כמו כן, התייחס הרמטכ"ל למורשת ארגון ההגנה, שהייתה ונותרה בסיס החינוך של חיילי צה"ל. "אתם, חברי הארגון, יכולים להסתכל בצה"ל כיום ולזהות בו את שבניתם במו ידיכם", אמר רא"ל גנץ לבוגרי הארגון. "ממורשת זו נשאב כוחות בהתמודדותנו מול האיומים על ביטחון מדינת ישראל, ועם האתגרים שעוד נכונו לנו".

באתר צה''ל דווח כי 12 דגלי חטיבות הפלמ"ח נישאו באירוע על ידי נציגי אותן החטיבות כיום, כפי שהוטמעו בצה"ל. כמו כן, נפרדו בוגרי ההגנה ומשתפי האירוע מהאלוף (במיל') יצחק (חקה) חופי, אשר הלך לעולמו השבוע, והיה לוחם פלמ"ח ואלוף בצה"ל.

"היה לי הכבוד והזכות להכיר את חקה מקרוב, לשמוע את דבריו, וללמוד מניסיונו בתפקידיו השונים, במיוחד כמי שהיה אלוף צפון, כפי שהיה, כשאני עוד הייתי נער צעיר" סיפר רא"ל גנץ. "למדתי לדעת לא רק מפקד שעמד במערכות כבדות, אלא, לא פחות חשוב, אדם צנוע ושקט מאוד. ישר דרך, יציב ומאוד ראוי. היה לי זכות גדולה, כמו לאחרים בצה"ל שהכירו אותו, להכיר כך את חקה. יהיה זכרו ברוך ומורשתו ראויה לנו".