ריאל חוגגת חמש
ריאל חוגגת חמשרויטרס

אחרי קיץ סוער שנגמר עם זכייתה של נבחרת גרמניה במונדיאל בברזיל, סוף כל סוף חזרה אמש ליגת האלופות. 

מאיפה תגיע אלופת אירופה החדשה? אם מספרד, אזי שריאל מדריד אמנם התחזקה, אבל כבר מחזיקה בשני הפסדים בליגה הספרדית, אתלטיקו מדריד מכרה את כל כוכביה וברצלונה חוזרת אחרי עונה רעה מאוד.

אולי דווקא תגיע האלופה מאנגליה. ארסנל, מנצ'סטר סיטי ליברפול וכמובן צ'לסי של מוריניו עשויות אכן ללכת עד הסוף, אך כיאה לאנגליות, הן גם עשויות לעוף בשלב המוקדם של הליגה.

תשובות ראשונות לשאלה ראינו אמש כשליגת האלופות נפתחה עם לא פחות מאשר 8 משחקים בשלב הבתים של הטורניר היוקרתי. פיספתם? בשביל זה אנחנו פה.

ריאל מדריד - פ.צ באזל: אחרי שהפסידו במחזור האחרון בדרבי המדרידאי לאתלטיקו, הגיעה ריאל עם קסיאס בשער למשחק סופר חשוב מול באזל של המאמן הפורטוגלי פאולו סוזה, מי שאימן עד לפני זמן קצר את מכבי תל אביב.

ריאל עלתה למשחק כשהיא יודעת שהפסד במשחק לשוויצרים, עשוי לעלות לשחקנים ביוקר, שכן כסף רב הושקע בקבוצה שבינתיים לא מצליחה להתחבר.

כנראה שהלחץ וחובת ההוכחה עשתה את העבודה כשריאל הביסה את באזל בתוצאה 1:5. לרגע אפשר היה לראות את המחץ הקטלני שיש לריאל בהתקפה, כששלושה שערים נכבשו בתוך 6 דקות בלבד. עכשיו נשאר לחזק את ההגנה.

רונאלדו. כבש גם הוא
רונאלדו. כבש גם הוארויטרס

אולימיפאקוס - אתלטיקו מדריד: בניגוד ליריבתם העירונית, אתלטיקו דווקא הציגה משחק לא מספיק משכנע אמש. לאחר שניצחו את ריאל בדרבי לפני שלושה ימים, הגיעו שחקניו של דייגו סימאונה מעט זחיחים ואפשרו לאולימפיאקוס לעלות ליתרון מהיר. כבר אחרי חצי שעה של משחק הובילו היוונים על האורחים בשני שערים, אתלטיקו הצליחה לצמק אבל מיטרגולו סגר למעשה את הסיפור עם שער שלישי לרשת הספרדים בדקה ה-73.

ארבע דקות לפני הסיום גריזמן הצליח לצמק, אך כבר במחזור הראשון של שלב הבתים אתלטיקו סופגת הפסד, 2:3 ליוונים.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים
שחקני אולימפיאקוס חוגגיםרויטרס

ליברפול -  לודוגורץ: מי?! לודוגורץ?! מי זו? אז לפני הכל הנה תקציר. לודוגורץ הבולגרית פגשה בסיבוב הפלייאוף של ליגת האלופות את סטיאווה בוקרשט, וניצחה אותה בפנדלים. הדרמה היותר גדולה במשחק הזה היה הסיפור של מי שעמד בשער הבולגרים ועצר את שני הפנדלים ששלחו אותם לראשונה בתולדות הקבוצה, אל שלב הבתים של ליגת האלופות. קוסמין מוצי, בלמה הרומני של לודוגורץ, לבש על עצמו את הכפפות של השוער, לאחר שזה האחרון הורחק ממש בסיום ההארכה. הבלם הרומני כבש את אחת מבעיטות העונשין וכאמור, עצר שתי בעיטות של הרומנים, ושלח את קבוצתו אל שלב הבתים. 

לאחר הדרמה הגדולה בסיבוב הפלייאוף, הגיעה אמש לודוגורץ אל אצטדיון אנפילד של ליברפול, ורבים האמינו כי ליברפול לא תתקשה מול הקבוצה האלמונית, אך ללודוגורץ היו תכנונים משלה.

רק בדקה ה-82 הצליח מריו באלוטלי לכבוש את השער הראשון לזכות ליברפול, וכשכבר היה נראה שהניצחון של האנגלים מובטח הגיע דני אבאלו קשרה הספרדי של לודוגורץ והשווה את התוצאה בדקה ה-91.

ליברפול לא ויתרה, והתקפה אחת בלבד אחרי שער השיוויון המפתיע, מנקייו הוכשל בתוך רחבת הבולגרים וג'רארד בעט את הפנדל פנימה. בסיום, 1:2 דרמטי במיוחד לאנגלים. לודוגורץ יכולה להיות מרוצה, אף אחד כבר לא יזלזל בה. 

באלוטלי, ניצחון דרמטי
באלוטלי, ניצחון דרמטירויטרס

יתר המשחקים:

יובנטוס - מאלמו: 0:2, ארסנל - דורטומונד: 2:0, מונאקו - לברקוזן: 0:1,  בנפיקה ליסבון - זניט: 2:0, גלאטסראיי - אנדרלכט: 1:1.

פוגבה. יובנטוס ניצחה
פוגבה. יובנטוס ניצחהרויטרס