הנשיא במועצת אשכול
הנשיא במועצת אשכולמארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ערך היום (רביעי) ביקור במועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי.

הנשיא פתח את ביקורו במושב יבול באחד המטעים הגדולים והמטופחים במושב, מטעה של משפחת שטרנברג, אשר משתרע על כ-90 דונם, שם קיבל סקירה על היבול החקלאי באזור הנגב המערבי.

משפחת שטרנברג, התיישבה בנגב המערבי עוד מימי קום המדינה. סב המשפחה, בן שטרנברג, סיפר לנשיא, "זהו הדור השלישי למשפחה אשר ממשיך בגידול מטע האבוקדו שאתה רואה לפניך".

משפחת שטרנברג נקלעה למבצע ״צוק איתן״ בעודה מזדרזת לטעת את שתיליה בטרם יגיע זמן איסור הנטיעה לאור הלכות שנת השמיטה. במבצע משפחתי, נעזרים בחברים וקרובים, החלה המשפחה לטעת תחת האש הכבדה שספג האזור. שיר, בת המשפחה, הסבירה לנשיא: ״יצאנו למבצע משלנו- המבצע של בחירה בחיים. גם תחת ׳צבע אדום׳ אפשר לנטוע. אנחנו ניצחנו- הצלחנו לעמוד במשימה על אף הפחד״.

בשיחתו עם משפחת שטרנברג אמר הנשיא, "מרגש כל כך לראות אנשים שהחליטו להתיישב בארץ ולעבוד את אדמתה על אף הסיכון הכרוך במקום בו אתם נמצאים. מהמלחמה הפרטית שלכם על כולנו ללמוד על ציונות ונחישות. תודה לכם״. לסיום ביקורו נטע הנשיא עם המשפחה עץ בהתאם להלכות הנהוגות לשנת השמיטה.

משם, המשיך הנשיא למפגש עם חברי "השומר החדש" אשר משרתים בקיבוץ חולית ושמע מהם על ההחלטה לעזוב את העיר ולהגיע ליישב את הנגב המערבי, לתרום מעצמם למקום ולמדינה ולהתנדב במושבים ובקיבוצים באזור. בסיום ביקורו, הגיע הנשיא לניר עוז למפגש עם קבוצת החקלאים ורפתנים מהאזור. החקלאים סיפרו לנשיא על הקושי בו הם מצויים ועל קשיי השעה בימים של שיקום התשתיות החקלאיות באזור.

"אני מגיע לא בפעם הראשונה ובוודאי שלא האחרונה, כדי לומר בצורה הברורה ביותר לאזרחי מדינת ישראל- אסור לשכוח מה שקרה אתמול ויכול לקרות גם מחר. עלינו להיות עם הפנים לתושבי עוטף עזה כמו גם למפעל האדיר שנעשה כאן. אנו אומרים היום בצורה הברורה ביותר- אסור לשכוח אתכם".

הנשיא סיים את ביקורו ואמר לתושבים, "הביקור כאן במועצה האזורית אשכול הוא מיקרוקוסמוס של כל האתגרים שמדינת ישראל עומדת בפניהם היום. האתגר של המערכה שעברה והחובה שלנו לתת את ליבנו ולהפיק לקחים כמו גם לצפות את פני העתיד- זה אומר שצריך לראות את הבעיות שקיימות כאן ושאסור שיחזרו על עצמם. המקום הזה הוא מפגש נפלא של אנשים בעלי דעות שונות- חילונים ואנשים שומרי מצוות, ימנים ושמאלנים, מה שקראו בעבר אנשי גוש קטיף יחד עם אנשי 'השומר החדש', כולם יחד באים ומיישבים ועובדים את אדמתה של הארץ, מייצרים ויוצרים, זה דבר מופלא בכל העולם כולו. האזור הזה מחייב את כולנו לתשומת לב, ולאחדות רבה".

הנשיא הדגיש והצהיר, "אני קורא לכל מנהיגי ישראל- אתם רואים את האתגרים בפניהם ניצבת המדינה ועליכם לחשוב בכובד ראש ובתשומת לב מירבית האם באמת ניתן לפתור את הבעיות שאנו עומדים מולם ולעמוד בפני כל האתגרים שאנו מחויבים בתשובות אליהם (על ידי הליכה לבחירות)- האם באמת זה זמן ללכת לבחירות ? בכל מפלגה יש החושבים באופן שונה לגבי סדר העדיפויות – מה יותר חשוב האם נושא החברתי או ביצורה של כלכלת ישראל, הנושא הביטחוני או החינוכי, האם אנו מעדיפים מו״מ מדיני או עומדים על קוצו של חבל ארץ כזה או אחר.

אסור היום ללכת לבחירות כי הם לא ייתנו לנו שום מצב שונה, במערכת הפוליטית ובתוך הכנסת עצמה. טוב יעשו מנהיגי ישראל אם יבינו שבהליכה לבחירות אנו עלולים לאבד את אמונו של הציבור בדמוקרטיה״.