מצרים על פרישתו של צער

החלטת שר הפנים גדעון סער לפרוש מהפוליטיקה הפתיעה רבים במערכת הפוליטית.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין, אמר כי הוא מצטער על החלטת סער, "יש לי הערכה גדולה לפועלו ולתרומתו של גדעון לתנועת הליכוד ולמדינת ישראל, אני מאחל לו הצלחה רבה ומשוכנע כי יצליח בכל אשר יפנה ועוד ישוב לשורות הנהגת הליכוד".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר כי "השר גדעון סער הוא אידיאולוג אמיתי, שר מצוין ושותף לדרך, ומעמודי התווך של תנועתו הליכוד. אני מכבד את הודעתו ומקווה שישוב במהרה לחיים הציבוריים. ישראל זקוקה לאנשים כמוהו".

שר החוץ, אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו), אמר "אני מצטער על התפטרותו של גדעון סער מן הממשלה. בשנותיו בממשלה מילא סער את תפקידיו כשר החינוך והפנים בצורה טובה ביותר והיה מן השרים הבולטים. פרישתו היא הפסד לממשלה ואני מקוה שהוא ימשיך לתרום לחיים הציבוריים בישראל".

השר אורי אריאל (הבית היהודי) אמר "אני מביע צער על פרישתו של השר גדעון סער. השר סער פעל יחד איתי בשותפות מלאה במאמץ להורדת מחירי הדיור ללא שיקולי אגו ויוקרה. לצד זה היה חבר אמת של ארץ ישראל ופעל רבות לחיזוק ההתיישבות בכל חלקיה. חסרונו יורגש ואני מקווה שנשוב ונזכה לראותו שוב במערכת הפוליטית במהרה".

השר גלעד ארדן אמר כי פרישתו של השר סער, "חברי לדרך - מצערת מאדנבחרנו ביחד לכנסת ונאבקנו במשותף שנים רבות לחזק את הליכוד ולהנחיל לציבור את ערכיו הלאומיים. בכל תפקידיו פעל גדעון במלוא כוחו בכדי להצעיד את מדינת ישראל ואזרחיה לעתיד טוב יותר ואין ספק שחסרונו מסביב לשולחן הממשלה יורגש".

סגנית השר, ציפי חוטובלי, אמרה כי "גדעון סער הוא מהפוליטיקאים המוכשרים שצמחו בליכוד ופרישתו היא סדק בדור הביניים בתנועה. על התנועה להתלכד סביב מנהיגות נתניהו ולזכור כי תנועה ללא מחנות פוליטיים שתצמד לדרך תוכל להמשיך להוביל את המדינה".

ח"כ דני דנון (הליכוד ביתנו) אמר כי הוא מצטער "שעוד אחד מטובי בני הליכוד עוזב אותנו. לכתם של סער וכחלון הוא סימפטום לניתוק שקיים בין השטח בליכוד לבין ההנהגה".

ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) כתבה בדף הפייסבוק שלה, "הופתעתי מאוד הערב מהחלטתו של חברי השר גדעון סער לפרוש מהחיים הפוליטים".

"גדעון סער הוא נכס לליכוד והוא אחד מעמודי התווך של הסיעה. הצטערתי מאוד לשמוע את דבריו הערב, חבל לי שסיעת הליכוד מאבדת את אחד השרים הטובים שלה. עם זאת אני שמחה שסער לא עוזב את התנועה ומקווה שלאחר שינוח קצת ויצבור כוחות יחזור במרץ לפעילות בתנועה".

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) הביעה צער על פרישתו של גדעון סער, "השר סער, ידיד חברון ואיש א"י, שהביע בעקביות התנגדות להקמת מדינה פלשתינית, היה שותף פעיל במהלכים משמעותיים של שדולת א"י, אין ספק שחסרונו יורגש מאד במערכת הפוליטית כולה. אין לי ספק שהוא ישוב ויתרום מערכיו ויכולותיו למדינת ישראל".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי "עוד אבן יסוד נשלפה מחומת ממשלת נתניהו. נעקוב אחר מהלכיו של סער בדרכו החדשה ונתפלל למפלתה של ממשלת הזדון. וכל הרשעה כולה כעשן תכלה".

ראש מועצת קריית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, אמר כי הוא "מצר על החלטתו של השר גדעון סער. כאחד שעזר ותמך רבות בהתיישבות ביהודה ובשומרון ולעיר האבות בפרט. אני מודה לו על תכניתו ההיסטורית להעלאת תלמידים מכלל מוסדות החינוך בארץ לביקורים במערת המכפלה, ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו וכולי תקווה לראותו חוזר בקרוב להחזיק במושכות הנהגת המדינה".