מגיעים לשטח
מגיעים לשטחמוקד צו השנה

בעקבות ביקוש רב לחזנים ומניינים בראש השנה בבסיסי צה"ל יזמו בוגרי ישיבות ההסדר הקמת מוקד הקורא לציבור להתנדב למשימה.

מאחורי היוזמה עומדים בוגרי ישיבת ההסדר "בית אורות", בסיוע איגוד ישיבות ההסדר ובתיאום עם הרבנות הצבאית. מוקד "צו השנה" שהקימו מסייע בהשלמת מניינים, באיתור בעלי תקיעה וחזנים בהתנדבות בבסיסי צה"ל ומוצביו בראש השנה.

יוזם המהלך, שראל שפייר, מספר: "לאחר מבצע צוק איתן השנה, יחסית לשנה שעברה, אנו מקבלים עליה עצומה במספר הפניות מהצבא ואנו זקוקים למתנדבים כדי שכל חייל שירצה יוכל להתפלל במניין ולשמוע שופר".

שפייר וחברו נדב מלכה, שניהם בוגרי ישיבת 'בית אורות' מספרים כי נתקלו בשירותם הצבאי בבסיסים הצבאיים במחסור שצץ לא פעם במניין, בבעל תקיעה או בחזן שיודע את נוסח התפילה, אחרי שהשתחררו הקימו את מוקד "צו השנה".

המוקד מרכז את פניותיהם של אזרחים שמוכנים לשבות בבסיסים ובמוצבים השונים בראש השנה ומשדך את הפונים לבסיסים ולמוצבים על פי צרכי הרבנים צבאיים, המפקדים והחיילים בשטח. כמו כן, ידאגו במוקד לקליטה ולאירוח נאות של הפונים בבסיסים ובמוצבים, באמצעות הרבנות הצבאית.

שפייר וחברו ליוזמה, נדדב מלכה, מספרים כי כבר בשנה שעברה הגיעו כמאה מתנדבים, בוגרי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות, לבסיסים ולמוצבים בראש השנה ובזכותם נוספו עשרות מניינים ותקיעות שופר שנשמעו בבסיסי צה"ל ובמוצביו בכל רחבי הארץ. התופעה, כך הם מספרים, הולכת ומתרחבת.

"אנחנו מאמינים כי אחרי המבצע זו דרך משמעותית לחזק את חיילי צה"ל ולעזור להם להרגיש קרובים, גם כאשר הם רחוקים מביתם ומבני משפחתם".

למבצע נחלץ גם איגוד ישיבות ההסדר שפנה לישיבות וביקש כי הבוגרים והאברכים יסייעו בהשלמות המניינים בבסיסי צה"ל ומוצביו בראש השנה במסגרת זו. בנוסף, איגוד ישיבות ההסדר פנה לישיבות על מנת שיבררו עם התלמידים המשרתים בצבא את הצרכים מהבסיסים ומהמוצבים בהם הם משרתים וימצאו תלמידים ואברכים מהישיבה שיגיעו לבסיסים ומוצבים אלו על מנת שישלימו מניין לחבריהם. מהלך זה יוביל לערך מוסף המשמר את הקשר החם בין הישיבה לתלמידיה בתקופה בה הם משרתים בצה"ל, בטוחים שם.

מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי, מסכם ואומר: "נסייע ככל הנדרש על מנת שכלל החיילים ובתוכם גם חיילינו יוכלו להשתתף בתפילות החג גם כאשר הם רחוקים מביתם ומהישיבה, ממלאים את תפקידם בצבא ושומרים על מדינת ישראל".