גאולה אבן
גאולה אבןפלאש 90

גאולה אבן, רעייתו של שר הפנים גדעון סער שהודיע אתמול על החלטתו לפרוש מהפוליטיקה, התייחסה הבוקר (חמישי) להחלטתו של בעלה.

"הוא באמת רצה להיות כאן יותר שעות. קשה להיות גם פה וגם בעבודה באופן מלא", סיפרה אבן בראיון לגלי צה"ל, וציינה כי דבריו של בעלה על הצעד הראשון של בנם דוד אינם ציון מועד מדויק לחזרתו לפוליטיקה, "אל תבנו על זה שאחרי שדוד יעשה את הצעד הראשון גדעון חוזר".

"זה לא פשוט לוותר על פוזיציה ועל תפקיד שיכול היה להוביל אותו גם לתפקיד ראש הממשלה. הוא מחזיק בכיסו נאום כתוב מה-29 באפריל והוא תכנן כבר אז לפרוש, ורק בגלל ההתמודדות של רובי על הנשיאות הוא ויתר על זה. הוא הרהר על זה הרבה זמן ורצה לפרוש, אבל כל פעם היה משהו אחר שדחה את זה", אמרה אבן.

בתשובה לשאלת המראיין על מניעיו של סער ענתה אבן, "דווקא כמי שיושבת בדרך כלל בצד שלך, אנחנו לא רגילים להתייחס לפוליטיקאים כבני אדם, אלא כאנשים מתוכנתים שעושים רק מה שהם יודעים לעשות וזה הפוליטיקה, אתם באמת לא מצליחים לדעת מיהו עד הסוף. איזה אבא הוא, איזה בעל הוא, איזה איש משפחה הוא, וכמה חסרות לו השעות הללו פה".

"הוא עכשיו בחר לקחת פסק זמן, לעשות הפסקה, זה מה שהוא בחר והוא גם יהנה מזה", העריכה אבן.

אבן התייחסה גם לשמועות על קשר בין הפרישה ובין תחקיר שאמור להתפרסם בעניינו, "הוא ספג כל כך הרבה הכפשות ועלילות מהקולגות שלו ומהקולגות שלנו, כל העלילות האלו וכל ההכפשות האלו נבדקו פעם אחר פעם ולא נמצא בהם כלום. תמיד הכפשות, תמיד עלילות, אף פעם לא היה בזה שום דבר וגם היום אין בזה שום דבר".

בתשובה לשאלה בנושא קשר אפשרי בין השעייתה לפרישתו של בעלה אמרה אבן, "הוא אוהב את אשתו ואשתו אוהבת אותו, זאת העובדה, הוא עשה את זה בשבילי, בשביל המשפחה, בשביל הבנות ובשביל הבן שלו. אבל מכאן ועד הניסיונות לפגוע במקצועיות שלי אין קשר. אני יודעת שאם הוא היה צריך לעשות את זה בשבילי הוא היה עושה את זה ללא היסוס, אבל אין לזה שום קשר".

אבן התייחסה גם להשעייתה שבוטלה אמש, "מה שאני חווה זו התנכלות יום יומית, רדיפה וניסיון להטיל דופי במקצועיות שלי, אני יודעת איך אני עובדת והציבור רואה את זה ערב ערב על המסך".

בנוגע לתוכניותיו העתידיות של סער ענתה אבן, "הוא פרש עכשיו ובעתיד אני לא יודעת מה יהיה. הוא יחליט. הוא פרש, הוא רוצה עכשיו לנו, ואני חושבת שעשרים שנות עשיה ציבורית הן די והותר".