יעלון עם  גילה טרגרמן, אימו של דניאל ז"ל
יעלון עם גילה טרגרמן, אימו של דניאל ז"לצילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף הבוקר (שני) בכינוס של מועצת התנועה הקיבוצית בשער הנגב, במהלכו הבטיח לתושבים כי ישראל לא תשלים עם ירי לעבר ישובי הדרום.

יעלון פתח בתשבחות ללוחמי צה"ל ולבני הקיבוצים באזור, "הבאתם לידי ביטוי את התמצית של כל היפה בחברה שלנו. רעות, עזרה הדדית ואמונה בצדקת הדרך היו חלק בלתי נפרד משגרת החיים כאן במהלך מבצע צוק איתן".

"לא פחות מהעשייה של בני הקיבוצים כאן היתה ההתגייסות של קיבוצים ברחבי הארץ", הוסיף יעלון, "כמי שהקיבוץ היה ונותר חלק משמעותי מאורח חייו, לא יכולתי שלא להתרגש מכך".

יעלון הדגיש, כי ההתגייסות, שהורגשה מאוד בדרום, היתה מנת חלקה של החברה הישראלית כולה, "מדינת ישראל התגייסה למען המטרה בצורה שאני לא זוכר כזו". 

"לא נאפשר חזרה של ירי המכונה בטעות טפטופים לשגרת חייכם", הבטיח יעלון לתושבים, "מבצע צוק איתן הנחית מכה קשה על חמאס, ולא בכדי מיהרו אנשיו שלשום לעצור את אלו ששיגרו רקטה לעבר ישראל, אנחנו מצפים שהם ידעו לאכוף את הפסקת האש".

יעלון התייחס גם לחשש החדירות והמנהרות, ואמר כי "לא נאפשר פגיעה ולו הקטנה ביותר במרכיבי הביטחון של הקיבוצים, אנחנו כבר דואגים לכך".